خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج طلاب سپاه استان قزوین گفت: امروز از وحدت دانشگاه و حوزه تنها یک نام وجود دارد.
کد خبر: ۸۶۰۷۵۶۹
|
۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴

حجت الاسلام ابوالفضل مصطفایی مسئول سازمان بسیج طلاب سپاه استان قزوین در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارتباط با وحدت حوزه و دانشگاه در استانه سالگرد شهادت شهید دکتر مفتح اظهارکرد: 28 آذر سالروز شهادت شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه است، اینکه چرا با شهادت این شهید بزرگوار تقارن دارد به این علت است که این بزرگوار برای به بار نشستن این وحدت تمام تلاش خود را به کار بردند و نهایتا در همین راه نیز به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: دانشگاه و حوزه می توانند در کرسی های آزاد اندیشی  و در عمل به علم در کنار یکدیگر باشند و این همان موضوعی است که امروزه کمتر دیده می شود.

مصطفایی توضیح داد: آنچه امروز از این وحدت به نظر می آید جز نامی نیست، نمی خواهم قضاوت گر این رابطه باشیم و لی مطمئنا این رخ دادها که امروز می بینیم به هیچ وجه ایده آل نیست و حتی به ایده آل ها نزدیک هم نیست.

وی با انتقاد از مسئولان عنوان کرد: مسئولان این دو بخش باید در نهایت دلسوزی با هم ارتباط برقرار کنند و با برنامه ریزی های مناسب تعاملات را افزایش دهند، اینکه در مراسمات مختلف حوزه یا دانشگاه کاروانی از این دو قشر در گرهمایی ها تنها حضور پیدا کند معنای تعامل نیست.

مسئول سازمان بسیج طلاب سپاه حضرت صاحب الامر(عج) استان قزوین خاطر نشان کرد: در راه وحدتی که امروز شاهد آن نیستیم شهدای به نامی چون دکتر مفتح و شهید مطهری را از دست داده ایم، بدیهی است که موانع تنها به دست مسئولان دانشگاه ها و حوزه ها برداشته می شود.

وی تاکید کرد: تبادلات علمی و عملی دانشجویان و طلاب باید به جایگاه بهتری برسد و این دو باید علم و دانش را با یکدیگر به اشتراک گذارند تا به نتایج بهتری برای کشور برسیم.

این مقام مسئول با گلایه از برنامه های روز دانشجو بیان کرد: در روز دانشجو شاهد بودیم که برخی از افراد در دانشگاه ها حضور پیدا کردند و تنها از امیال شخصی خود سخن گفتند، انتظار داریم که در 28 آذر این اتفاقات تلخ تکرار نشود و تمام سخنرانان برنامه های خود را روی تعامل بهتر این دو متمرکز کنند.

1004/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها