شهداي ورزشكار الگوي نابي براي ورزشكاران كشورمان هستند. انتظار مي‌رود با بها دادن به فرهنگ والاي شهادت و ارج نهادن به شهدا به ويژه در عرصه ورزش دين خود را به شهدا ادا كنيم.
کد خبر: ۸۶۰۷۵۹۹
|
۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴
به گزارش خبرگزاري بسیج،حضور در ورزش قهرماني عشق مي‌خواهد، عشقي كه سبب مي‌شود بهترين روزهاي زندگي يك جوان در اردوهاي طولاني‌مدت و طاقت‌فرسا سپري شود، عشقي كه تحمل دوري از خانه و خانواده را آسان كرده و در آخر با ايستادن بر قله‌هاي افتخار دين خود را به كشور ادا مي‌كند. رسيدن به اين مرحله از موفقيت مستلزم تلاشي خستگي‌ناپذير است. برخي‌ها اما در حالي كه براي رسيدن به قله‌هاي موفقيت تلاش مي‌كنند به جبهه ديگري مي‌روند و دين‌شان را در آنجا به وطن خود ادا مي‌كنند. ورزش ايران مسائل ريز و درشت زيادي دارد. به هر سوي آن كه نگاه كنيد حاشيه‌هاي پرتعدادي به چشم مي‌خورد كه براي مشغول كردن كل جامعه ورزش كافي است. در چنين شرايطي است كه اغلب فعالان اين عرصه درگير روزمرگي و دست و پنجه نرم كردن با حواشي مي‌شوند. منتها باز هم در بين اهالي ورزش هستند كساني كه به قول رزمندگان دفاع مقدس نور بالا مي‌زنند. 
در جريان هشت سال دفاع مقدس جامعه ورزش پا به پاي ساير اقشار جامعه در جبهه‌هاي حق عليه باطل حضوري پررنگ داشت، تا جايي كه ورزشكاران زيادي شربت شهادت نوشيدند. با گذشت سال‌ها از جنگ تحميلي و در حالي كه تصور مي‌شود ورزشكاران فعلي تنها به فكر مدال گرفتن و رفتن روي سكو هستند شهادت تعدادي از ورزشكاران ايراني دفاع از حرم آل‌الله خلاف اين موضوع را نشان داد. همانطور كه در ابتداي مطلب اشاره شد حاشيه جزئي از ورزش است و در سال‌هاي اخير اين حواشي به اوج خود رسيده. تا جايي كه حتي ستاره‌ها و شناخته‌شده‌ها نيز با اين چالش دست به گريبان هستند. منتها قهرمانان واقعي به رغم همه مشكلات باز هم اسير روزمر‌گي نشده و مسيري متفاوت‌تر از سايرين انتخاب مي‌كنند. جواناني كه امروزه در عرصه قهرماني حضور دارند خاطره زيادي از جنگ تحميلي و دفاع مقدس ندارند. در روزهايي كه مرزهاي وطنمان امن‌تر از گذشته هستند و خبري از جبهه و جنگ نيست پهلوانان واقعي دست از دفاع و خدمت به نظام اسلامي برنداشته‌اند. اين بار مدافعان حرم رودرروي تروريست‌هاي دست‌پرورده غرب مي‌ايستند و با نثار خون خود از باورهاي ديني‌شان دفاع مي‌كنند، باورهايي كه جوانان اين مرز و بوم را به كيلومترها دور از وطن كشانده است. 
با حرفه‌اي‌تر شدن هرچه بيشتر ورزش در ايران درآمد ورزشكاران نيز حرفه‌اي‌تر شده. همچنين رشد ورزش كشورمان تعداد افتخارآفريني‌ها را افزايش داده است. با اين حال ورزشكاران رزمنده همچنان دفاع از آرمان‌ها را اولويت خود مي‌دانند. شهيداني چون شيخ‌الاسلامي و سياهكالي مي‌توانستند مثل خيلي‌هاي ديگر به ورزش ادامه دهند و دستمزدها و پاداش‌هاي خوبي دريافت كنند ولي با تكيه بر آموزه‌هاي ديني و روحيه پهلواني داوطلبانه عازم جبهه دفاع از حريم اهل بيت عليهم‌السلام شدند و در اين راه به آرزوي خود رسيدند. شنيدن خبر شهادت ورزشكاران نگاه‌ها را به ورزش تغيير مي‌دهد. باوجود آنكه بسياري براين باورند كه روحيه پهلواني از ورزش ما رفته است اما بايد بپذيريم كه هنوز هم هستند كساني كه راه قهرمانان گذشته را مي‌روند. هر چند جزو جوانان امروزي‌اند و با نسل امروز رشد كرده‌اند ولي در حقيقت با روحيه پهلواني و باورهاي عميق اسلامي پرورش يافته‌اند. دفاع مقدس كماكان ادامه دارد؛ عده‌اي در ورزش دين خود را ادا مي‌كنند، عده‌اي در عرصه فرهنگي و بعضي‌ها هم با خودگذشتگي و شهادت وظيفه خود را به نحو احسن انجام مي‌دهند. شهداي ورزشكار الگوي نابي براي ورزشكاران كشورمان هستند. انتظار مي‌رود با بها دادن به فرهنگ والاي شهادت و ارج نهادن به شهدا به ويژه در عرصه ورزش دين خود را به شهدا ادا كنيم.
ارسال نظرات