کارشناس مسائل سیاسی در یزد:

هراس استکبار از موج گرایش به تشیع؛ عامل کشتار مردم نیجریه است

کارشناس مسائل سیاسی استان یزد گفت: چرایی کشتار مردم نیجریه توسط جریان تکفیری بوکوحرام به تبعیت از داعش، به افزایش روز به روز شیعیان در این کشور بر می گردد.
کد خبر: ۸۶۰۷۶۶۸
|
۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، کارشناس مسائل سیاسی استان یزد در خصوص حوادث اخیر و جنایات هولناک تروریست های بوکوحرام علیه شیعیان نیجریه گفت: نیجریه یکی از کشورهای مهم و استراتژیک آفریقا و جزء 10 کشور نفتی عضو اپک است.

مهدی تقوایی بابیان اینکه چرایی کشتار مردم نیجریه توسط جریان تکفیری بوکوحرام به تبعیت از داعش، به افزایش روز به روز شیعیان در این کشور بر می گردد اظهار کرد: قبل پیروزی انقلاب اسلامی ایران جمعیت شیعیان نیجریه کمتر از 500 نفر بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با تشکیل حنبش اسلامی با رهبری شیخ الزکزکی از شاگردان امام خمینی(ره) و مریدان مقام معظم رهبری در نیجریه جمعیت شیعیان که بیشتر هم سبقه مسیحیت داشتند افزایش یافت.

وی افزود: براساس گزارش فرانسوی ها که در نیجریه نفوذ دارند در سال 2008 جمعیت شیعیان نیجریه از 500 نفر به 7 میلیون نفر رسیده است که این یک زنگ خطر برای مثلث شوم آمریکا، اسرائیل و عربستان یا همان پدرخوانده تکفیرها محسوب می شود.

مدیر کل سیاسی و انتخابات استاندار سابق یزد اذعان کرد: دولت نیجریه به واسطه بوکوحرام رابطه گسترده ای با آمریکا و اسرائیل دارد و خود این موضوع باعث بیشتر شدن هجمه ها علیه شیعیان است.

تقوایی گفت: استکبارستیزی، استقلال طلبی و تفکر ضد صهیونیستی شیعیان و تاثیرات انقلاب اسلامی ایران در تغییر معادلات جهانی به نفع غرب باعث افزایش احساس خطر مثلث شوم استکبار و صهیونیسم علیه رشد جمعیت شیعه در نیجریه شده است.

کارشناس مسائل سیاسی استان یزد اظهار کرد: استکبار می خواهد شیعیان نیجریه را مجبور به واکنش کند و وارد درگیری شوند تا غربی ها به راحتی آنها را ماندد حزب الله لبنان، یمن، عراق و سوریه وارد لیست گروه های تروریستی کند و راحتی وارد جنگ شود لذا تدبیر شیخ زکزکی و وارد درگیری نشدن با بوکوحرام نقشه های آن ها رو نقش بر آب کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار