خبرهای داغ:
امام جمعه دشت آزادگان با اشاره به رویکرد دشمنان قسم‌خورده نظام بر جدایی‌افکندن بین روحانیت و دانشگاهیان، گفت: دانشجویان نخبه و بابصیرت باید مسائل روز دنیا را با دید دینی و اعتقادی و با هشیاری و بیداری بررسی کرده و همواره در صحنه حاضر باشند و این هدف شوم دشمنان اسلام را به کمک رهنمودهای مقام معظم رهبری خنثی کنند.
کد خبر: ۸۶۰۷۶۹۴
|
۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، به مناسبت 27 آذر سالروز شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، رییس، اساتید، کارکنان و جامعه دانشگاهی دانشگاه صنعتی شهدای هویزه با حضور در بیت امام جمعه دشت آزادگان ضمن گرامیداشت این روز با حجت­الاسلام و المسلمین ساری‌اصل دیدار کردند.

 

در ابتدای این جلسه حجت­الاسلام و المسلمین ساری‌اصل با اشاره به اهمیت بزرگداشت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار کرد: توجه ویژه و خاص رهبر معظم انقلاب به جامعه دانشگاهی نشان از بصیرت بالای ایشان و اهمیت پیشرفت علم و دانش از نگاه معظم‌له است.

 

وی همچنین وجود دانشگاه، اساتید برجسته و دانشجویان نخبه و آگاه را برای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی در سطح منطقه و جهان امری حیاتی دانست و مدیریت صحیح و حکیمانه جامعه دانشگاهی را با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری خواستار شد.

 

امام جمعه دشت آزادگان با مقایسه‌ رسالت رهبر انقلاب و پیامبر بزرگ اسلام(ص) در زمان‌های بحران، به آیه‌ 7 سوره رعد اشاره کرد که "انما انت منذر و لکل قوم هاد" و گفت: در این آیه خداوند متعال خطاب به رسول اکرم(ص) می‌فرمایند‌ "همانا تو تنها بیم‌دهنده‌ای و برای هر گروهی هدایت‌کننده‌ای است".

 

سخنان مقام ولایت در تمام رخدادهای داخلی و خارجی "فصل‌الخطاب" است

 

ساری‌اصل در ادامه با بیان این‌که رسول اکرم(ص) علت ایجاد دین مبین اسلام و اهل بیت(ع) علت بقای دین بودند، افزود: در زمان غیبت امام عصر(عج) هم این امر خطیر بر عهده صاحبان ولایت و در رأس آن، مقام معظم رهبری است بنابراین فرمایشات مقام عظمای ولایت در مقابل تمام رخدادهای داخلی و خارجی باید "فصل‌الخطاب" قلمداد شود.

 

جامعه دانشگاهی  از امتیاز ویژه دیدارهای مکرر با رهبرانقلاب استفاده کند

 

وی با اشاره به دیدارهای مراجع و امامان جمعه به‌صورت دوسال یک‌بار با رهبر انقلاب، تصریح کرد: این در حالی است که دیدار ایشان با اساتید و دانشگاهیان و نخبگان دانشجو، در موارد بسیاری در طول سال اتفاق می‌افتد که نشان از علاقه شدید رهبر معظم انقلاب به دانشگاه و بصیرت بالای ایشان در توجه به امر پیشرفت علم و دانش دارد. قشری که می‌تواند اهداف رهبر معظم انقلاب و امام راحل(ره) را به شایستگی محقق و عملی کند. جامعه دانشگاهی باید از این امتیاز ویژه به‌خوبی استفاده کند.

 

رویکرد دشمنان قسم‌خورده نظام جدایی‌افکندن بین روحانیت و دانشگاهیان است

 

امام جمعه دشت آزادگان با دعای خیر برای مدیریت جدید دانشگاه صنعتی شهدای هویزه از آن‌ها پیروی در راه ولایت فقیه و شهدای گران‌قدر انقلاب اسلامی را خواستار شد و با اشاره به رویکرد دشمنان قسم‌خورده نظام مبنی بر جدایی‌افکندن بین روحانیت و دانشگاهیان افزود: همواره دشمنان اسلام و مسلمین، می‌خواهند فاصله‌ای عمیق بین حوزه و دانشگاه ایجاد کنند و از اتحاد و یکپارچگی این دو رکن اساسی جمهوری اسلامی، ترس و واهمه شدید داشته و دارند.

 

دانشجویان نخبه و بابصیرت مسائل دنیا را با دید دینی و بیداری بررسی کنند

 

ساری‌اصل اظهار کرد: دانشجویان نخبه و با بصیرت همواره باید مسائل روز دنیا را با دید دینی و اعتقادی و با هشیاری و بیداری خود بررسی کرده و همواره در صحنه حاضر باشند و این هدف شوم دشمنان اسلام را به کمک رهنمودهای مقام معظم رهبری خنثی کنند.

 

وی همچنین ضمن تقدیر از مدیریت جدید دانشگاه صنعتی شهدای هویزه برای ایجاد یک فضای معنوی و علمی حاکم بر این دانشگاه جوان و نوپا، پیشرفت روزافزون مجموعه دانشگاه صنعتی را برای اعتلای هر چه شایسته‌تر منطقه دشت آزادگان، از خداوند متعال مسئلت کرد.

 

همچنین در ادامه این دیدار و پس از اقامه نماز ظهر و عصر به امامت امام جمعه دشت آزادگان، دکتر امین‌رضا نقره­آبادی رییس دانشگاه صنعتی شهدای هویزه، به ارائه گزارشی از عملکرد دانشگاه در چند ماه اخیر پرداخت و اظهار کرد: در این مدت چندین نشست با نخبگان، معتمدین و واقفین محلی برگزار کردیم و دست یاری به سوی هر کسی که توانایی داشته باشد دانشگاه را در اهداف عالیه و مطلوب مدنظر نظام یای کند، دراز می‌کنم.

 

وی با بیان این‌که امروز بخشی از اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه افراد بومی هستند، تصریح کرد: در حوزه پژوهش توسط همین اساتید چهار عنوان کتاب بعد از طی مراحل قانونی و تأیید در شورای پژوهشی دانشگاه به چاپ رسید و چهار عنوان کتاب دیگر نیز در حال طی مراحل نهایی قانونی خود برای انتشار هستند؛ به این ترتیب تقریباً هر ماه یک عنوان کتاب به چاپ رسیده است.

 

رییس دانشگاه صنعتی شهدای هویزه راه‌اندازی اداره روابط عمومی، دفتر بودجه واعتبارات، دفتر فنی جهت برنامه‌ریزی در راستای احداث ساختمان اصلی دانشگاه، گسترش حوزه مدیریت امور مالی، راه‌اندازی اداره انتظامات و نگهبانی‌، نصب و راه‌اندازی سرور دانشگاه، راه‌اندازی مرکز  محاسبات، مدیریت امور اداری، نصب و راه‌اندازی زیر‌ساخت‌های لازم جهت استفاده از اینترنت پرسرعت، گسترش حوزه معاونت آموزشی و جذب اساتید و اعضای هیأت علمی جدید، راه‌اندازی 10 کارگاه­ و آزمایشگاه­ جدید آموزشی، خرید تجهیزات و امکانات اداری، پیگیری مراحل استخدام کارکنان شرکتی دانشگاه و دیدار با مقامات ارشد وزارت علوم و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، راه‌اندازی سایت دانشگاه جهت اطلاع‌رسانی و  اخراج معارض از 32 هکتار از زمین‌های دانشگاه به کمک قوه قضاییه و مقامات نیروی انتظامی را بخشی از عملکرد 9 ماهه خود عنوان کرد.

 

پرورش نسل جوان وظیفه ذاتی حوزه و دانشگاه است

 

نقره­آبادی همچنین با بیان این‌که خداوند در مورد آموزش و پژوهش و تقدم پرورش بر آموزش می­فرماید "ویزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه" افزود: این آیه ابتدا تزکیه و پرورش و سپس علم‌آموزی و حکمت را عنوان کرده است؛ پرورش نسل جوان وظیفه ذاتی حوزه و دانشگاه است که امام راحل(ره) روز شهادت استاد اخلاق روحانی برجسته و فداکار مرحوم شهید دکتر مفتح را روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری کردند که این نشان و یادگار ارزشمند ایشان است.

 

اگر حوزه و دانشگاه دست در دست هم نداشته باشند کشور دچار آسیب خواهد شد

 

وی ادامه داد: این همان روحانیتی است که امام راحل(ره) در وصف‌شان ­فرمود اسلام بدون روحانیت مثل کشور بدون طبیب است؛ پس بر ماست که این روز بزرگ را قدر بدانیم و گرامی بداریم زیرا اگر حوزه و دانشگاه دست در دست هم نداشته باشند کشور دچار آسیب خواهد شد و صدمه‌های آن قابل جبران نیست به‌خصوص در عصر فعلی که دشمنان قسم‌خورده اسلام و ایران همراه با کشور مرتجع منطقه دست در دست هم دارند. پس برماست که با کمک علمای بزرگ اسلام، ائمه جماعات، خطیبان، اساتید دانشگاه و نخبگان بر حجم ارشاد خود بیفزاییم.

 

رییس دانشگاه صنعتی شهدای هویزه با اشاره به این‌که به فرموده رهبر معظم انقلاب که اساتید دانشگاه افسران جنگ نرم هستند، باید با بصیرت وارد میدان شویم تا بتوانیم از اسلام، احکام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع و از این گردنه خطرناک به سلامت عبور کنیم، گفت: علمای بزرگ اسلام در طول تاریخ تشیع نقش ارزنده‌ای داشته‌اند، از فتوای میرزای شیرازی تا نقش آیت‌الله بهبهانی در نظام مشروطیت، مرحوم مدرس در دوره خفقان رضاخانی و ظهور امام راحل(ره) آن عارف بزرگ و وارسته در عصر ما که استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را برای‌مان به ارمغان آوردند.

 

نقره‌آبادی تصریح کرد: اکنون این تکلیف بزرگ الهی بر عهده ماست که با جان و دل از آن نگهداری کنیم تا به صاحب اصلی آن حضرت ولیعصر(عج) تحویل دهیم. موضع‌گیری، سخنرانی و رهنمودهای حضرت آقا همیشه مشکل‌گشای ما بوده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها