امام جمعه موقت رشت:

منفعت پژوهش باید به جامعه برسد

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه مواظب باشیم، کسانی که دارای تعهد و تخصص باشند، در اسفند ماه انتخاب کنیم، گفت: منفعت پژوهش باید به جامعه برسد.
کد خبر: ۸۶۰۷۷۲۶
|
۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، حجت الاسلام و المسلمین صدیق عربانی در مراسم تجلیل و تقدیر از پاسداران برگزیده در حوزه های پژوهش، اندیشه ورزی و تجربه نگاری سپاه قدس گیلان اظهارکرد: طبق آموزه های دینی ما، در نزد خدا مداد علما از خون شهدا برتر است.

وی با اشاره به سخن استاد مطهری که فرمودند، شهدا را قلم ها می سازند، اعلام کرد: خداوند سبحان به قلم سوگند یاد کرده است.

امام جمعه موقت رشت، با بیان اینکه جمع حاضر به لحاظ کمیت و تعداد کم هستند، اما از نظر کیفیتی بسیار ارزشمند است، افزود: انجامِ پژوهش مراحل سختی دارد که باید رعایت شود.

حجت الاسلام عربانی با اشاره به درپیش بودن انتخابات اسفند ماه گفت: مواظب باشیم، کسانی که دارای تعهد و تخصص باشند، به مجلس بفرستیم و در این مورد دقت کنیم.

وی تصریح کرد: اگرمنتخبان، تعهد نداشته باشند، با ولایت ارتباط برقرار نمی کنند و برای فرستادن نماینده های بی تخصص به مجلس، نیز دلیلی وجود ندارد.

امام جمعه موقت رشت با تاکید بر اینکه باید درطول چهارسال روی افراد برای ورود به مجلس کار می شد، خاطرنشان کرد: قرآن می فرماید «اموال و اولاد برای شما فتنه هستند» و خداوند بوسیله اینها ما را آزمایش می کند.

حجت الاسلام عربانی افزود: اگر همیشه در راهی که انتخاب کرده ایم باقی بمانیم باید خدا را سپاسگذار باشیم.

وی با اشاره به اینکه پژوهش ها، باعث مکتوب شدن اندیشه ها و علوم می شود، گفت: پیامبر فرمودند: «پای علم را به نوشتن ببندید، علم وحشی است اگر رهایش کنید، می رود».

امام جمعه موقت رشت ابراز کرد: امام (ره) بین شیعه و سنی، وحدت ایجاد کرد و تا به الان کسی ازشیعیان هیچ اهل تسننی را نکشته است، اما شیعه  ای ما را در نیجریه، دولت این کشور به قتل می رساند.

حجت الاسلام عربانی با اشاره به روز وحدت حوزه و دانشگاه بیان کرد: شهید مفتح بین حوزه و دانشگاه وحدت ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه در مورد موضوعات مختلف می توان پژوهش کرد اما منفعت پژوهش باید به جامعه برسد، افزود: امام صادق فرمودند «هیچ عملی پرارزش تر ازتحقیق نیست».

امام جمعه موقت رشت حضرت آیت الله بهجت، آیت الله قربانی، پروفسور سمیعی و فضل الله رضا و دیگر بزرگان استان، را مایه افتخار گیلان دانست و خاطرنشان کرد: اگر دگرخواهی را مورد توجه و سرلوحه کارهای خود قرار دهیم، هرکسی که کاری برای دیگران انجام داده است، باید از وجود او استفاده کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار