در دوره توجهیی علوم انسانی اسلامی مطرح شد

دغدغه اسلامی کردن علوم اسلامی در قالب کرسی های آزاداندیشی ایجاد شود

عضو قرارگاه شهید باقری سازمان بسیج دانشجویی گفت: ضرورت دارد که دغدغه اسلامی کردن علوم انسانی در قالب کرسی های آزاداندیشی ایجاد شود
کد خبر: ۸۶۰۷۷۸۱
|
۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، وحید عزیزی در دوره توجهیی علوم انسانی اسلامی که با موضوع کارکرد کرسی های آزاداندیشی در اسلامی کردن علوم انسانی در خرم آباد برگزار شد گفت: برای اسلامی کردن علوم اسلامی ابتدا باید از طریق کرسی های آزاداندیشی دغدغه لازم را در دانشگاهها ایجاد کرد و سپس در قالب هسته های علمی این دغدغه ها پیگیری می شوند.

وی افزود: در حال حاضر کارکرد کرسی های آزاداندیشی در راستای ایجاد دغدغه برای اسلامی کردن علوم انسانی محقق نشده است؛ چرا که کرسی ها تا به حال به عنوان بستری برای تعیین برنده و بازنده از بین طرفین بحث و یا سوپاپ اطمینانی برای تخلیه روانی دانشجویان برگزار شده اند.

 عضو قرارگاه شهید باقری سازمان بسیج دانشجویی گفت: در حال حاضر کارکرد کرسی های آزاداندیشی در راستای ایجاد دغدغه برای اسلامی کردن علوم انسانی محقق نشده است؛ چرا که کرسی ها تا به حال به عنوان بستری برای تعیین برنده و بازنده از بین طرفین بحث و یا سوپاپ اطمینانی برای تخلیه روانی دانشجویان برگزار شده اند.

 عزیزی افزود: کرسی هایی آزاداندیشی در هر فضایی که بتوان در خصوص موضوعی با هر تعداد دانشجو و در جهت همدلی و بدون توجه به برد و باخت هر یک از طرفین بحث کرد قابل اجرا هستند.

 وی بیان کرد: در کرسی های آزاداندیشی همین که دو طرف بحث بتوانند نظرات و دیدگاههای خود را با استدلال و  پرهیز از احساسی نشدن بیان نکنند کفایت می کند و اگر این رویه نیز نهادینه شود بسیاری از مشکلات در کشور ما رفع می شوند؛ چون بسیاری از راهکارها در دانشگاهها وجود دارند.

 عضو قرارگاه شهید باقری سازمان بسیج دانشجویی گفت: مهمترین کارکرد کرسی های آزاداندیشی از نظر رهبر معظم انقلاب نیز گفتمان سازی در سطح کشور است و این نظر به این معنا است که اگر راهکاری در دانشگاهها وجود دارد دانشجویان آن را در قالب کرسی های آزاداندیشی به مسئولان منتقل کنند.

 وی بیان کرد: اگر دانشجو در فضای کرسی های آزاداندیشی رشد کند و در قالب آنها به ارائه نظر و راهکار بپردازد مسئولان ناچار می شوند که آنها را اجرا کنند؛ چرا که در قالب کرسی های آزاداندیشی مطالبه گری درست در فضای منطقی دنبال می شود.

 عضو قرارگاه شهید باقری سازمان بسیج دانشجویی گفت: اگر چه در کرسی های آزاداندیشی بحث برد و باخت بین طرف های بحث ملاک نیست؛ اما در هر حال حق در قالب این کرسی ها نمایان می شود. در کرسی های آزاداندیشی مخاطب پس از شنیدن دیدگاههای مختلف آنها را با هم مقایسه می کند و این بهترین راهکاری است که می توان در قالب آن دو حرف متفاوت را در کنار هم مطرح کرد.

 عزیزی اظهار کرد: در راستای ایجاد تحول در علوم انسانی علاوه بر ظرفیت هسته های علمی می توان از کرسی های آزاداندیشی برای به چالش کشیدن علوم انسانی موجود که علوم انسانی غربی هستند بهره گرفت.


ارسال نظرات