خبرهای داغ:
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان کشور گفت:3000کتاب در کانون پرورش فکری هر سال چاپ می‎شود.
کد خبر: ۸۶۰۷۷۸۷
|
۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، علیرضا حاجیان زاده در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی با بیان اینکه 110 مرکز سیار کانون پرورش فکری کودکان در کشور وجود دارد، اظهار کرد: این مراکز در مناطق روستایی و محروم در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه 925 مرکز پرورش فکری به صورت ثابت در سطح سراسر کشور فعال هستند، گفت: بیش از 10 جشوار فراسازمانی و بین المللی در کانون پرورش فکری کودکان هر ساله برگزار می‎شود.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان کشور با بیان اینکه بیش از 2 هزار و 600 استاد و مربی در این کانون فرهنگی فعالیت دارد، ابراز داشت: در هر ترم تحصیلی 3 هزار و 300 زبان آموز در کانون پرورش فکری کودکان زبان فرانسوی ، آلمانی، انگلیسی، عربی و فارسی را فرا می‎گیرند.

حاجیان زاده با بیان اینکه هر ساله 3 هزار کتاب در کانون پرورش فکری چاپ می‎شود، خاطرنشان کرد:در مرحله نخست در کانون پرورش فکری کودکان 2 هزار و 300 کتاب چاپ شد و امروز 2 هزار و 800 کتاب در کانون پرورش فکری تجدید چاپ می شود.

وی بیان داشت: کانون پرورش فکری کودکان با هدف ایجاد امکانات لازم جهت رشد و پرورش فکری و ذوقی کودکان و نوجوانان و کمک به شکوفایی استعدادعای آنها بر اساس ارزش‎ها و نظام تعلیم و تربیت اسلامی ایجاد شده که وظایفی همچون تاسیس مراکز عرضه کتاب و آموزش‎های فرهنگی و هنری، ایجاد کتاب رسان‎های سیار روستایی و شهری، کمک به توسعه و ترویج ادبیات کودکان و نوجونان مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان کشور ابراز داشت: 145 عنوان سرود، 48 بازی رایانهای، 214 نوع اسباببازی، 29 عنوان کتاب الکترونیک، 115 عنوان کتاب گویا و با خط بریل تا کنون توسط کانون تولید شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها