رئیس اداره بهزیستی کوثر:

بهره مندی 900 کودک کوثری از طرح غربالگری بینایی سنجی

900 کودک3 الی 4 سال طی 2 روز از طرح غربالگری بینایی در این شهرستان بهره مند شدند.
کد خبر: ۸۶۰۷۸۰۶
|
۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹

محسن جعفري، رئیس اداره بهزیستی کوثر طی گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کوثر، اظهار كرد: امروز مورخ 25 آذر مطابق برنامه اعلام شده از طرف معاونت امور پیشگیری سازمان بهزيستي اردبيل، غربالگری بینایی سنجی کودکان 3 الی ۴ سال در شهرستان کوثر در راستای اجرای بهینه طرح آمبلیوپی انجام يافت.

وی افزود: با توجه به اطلاع رسانی هاي انجام شده از طريق سايت  و همچنين پلاكارد هاي نصب شده در سطح شهر و روستاها، سعی می شود تمام کودکان 3 تا 6 سال با هزينه كم مورد معاینه قرار گیرند تا در مدت زمان كوتاه نسبت به شناسايي و درمان مشكلات بينايي كودكان مربوطه رسيدگي شود.

رئیس اداره بهزیستی کوثر هدف از اجرای این طرح در شهرستان را افزایش سطح اگاهی والدین نسبت به بینایی فرزندان خود و همچنین پیشگیری سریع از تنبلی چشم عنوان کرد و گفت: این طرح با هدف شناسایی مشکل انکساری چشم اجرا می شود که در این راستا در مرحله نخست کودکان در پایگاه های تعیین شده و در مرحله دوم توسط اپتومتریست معاینه می شوند.

جعفری اضافه کرد: در مرحله سوم کودکانی که نیاز به انجام عمل پیشگیرانه و درمانی دارند، به چشم پزشک و یا جراح معرفی می شوند.

این مسئول در پایان با بیان اینکه 900 کودک 3 الی 6 سال طی 2 روز از طرح غربالگری بینایی در این شهرستان بهره مند شدند گفت: با اجرای این طرح در نظر داریم همه کودکان بین 3 الی 4 سال از این طرح بینایی سنجی بهره مند شوند.

ارسال نظرات