مدیر جهاد کشاورزی مشگین‌شهر:

طرح ترویج نظام نوین کشاورزی در 278 روستای مشگین‌شهر

مهم‌ترین هدف از اجرای طرح ترویج نظام نوین کشاورزی، افزایش تولیدات کشاورزی با برخورداری از کیفیت مطلوب و همچنین افزایش درآمد کشاورزان منطقه است.
کد خبر: ۸۶۰۷۸۳۷
|
۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، احمد شهریار، مدیر جهاد کشاورزی مشگین‌شهر در جلسه تبیین نظام نوین ترویج کشاورزی با حضور بخشداران، کارشناسان و کشاورزان در شهر قصابه این شهر اظهار داشت: به‌منظور افزایش فعالیت‌های ترویجی، توسعه دانش فنی و یافته‌های تحقیقاتی در واحدهای تولیدی بخش کشاورزی، نظام نوین ترویج کشاورزی در مشگین‌شهر با معرفی کارشناسان مسئول پهنه آغاز و اجرایی می‌شود.

وی بیان کرد: نظام نوین ترویج کشاورزی و منابع‌طبیعی به‌صورت پایلوت در 4 استان کشور شامل اردبیل، آذربایجان شرقی، گلستان و کرمانشاه به‌مدت 9 ماه از مهر 94 تا خرداد 95 می‌شود که در این راستا همکاری کشاورزان با کارشناسان مجرب جهاد کشاورزی بسیار حائز اهمیت است.

مدیر جهاد کشاورزی مشگین‌شهر افزود: طرح ترویج نظام نوین کشاورزی در 278 روستای مشگین‌شهر به عنوان پهنه کشاورزی شهرستان با حضور 41 کارشناس کشاورزی مراکز جهاد کشاورزی با همکاری کارشناسان تخصصی موضوعی اجرا می‌شود که مهم‌ترین هدف از اجرای این طرح افزایش تولیدات کشاورزی با برخورداری از کیفیت مطلوب و همچنین افزایش درآمد کشاورزان منطقه است.

شهریار با اشاره به روش‌های نوین کشاورزی دانش بنیان تصریح کرد: استفاده از تکنولوژی‌های روز و دانش بنیان سبب ارتقاء کمی و کیفی تولیدات محصولات کشاورزی و دامی می‌شود که با حضور کارشناسان مجرب در اجرای نظام نوین ترویج کشاورزی، سبب انتقال علوم و فنون روز به کشاورزان می‌شویم تا شاهد تولیدات مطلوب و افزایش بهره‌وری در شاخه‌های مختلف کشاورزی و دامداری باشیم.

وی گفت: بر اساس تقسیم‌بندی روستاها، برای هر کارشناس مسئول پهنه، 2 روستا تعریف شده که این کارشناسان در این روستاها با ارائه خدمات مشاوره‌ای رایگان در راستای جایگزین کردن روش‌های نوین کشاورزی به جای روش‌های سنتی، مکانیزاسیون ماشین‌آلات کشاورزی، تغذیه مناسب دام و طیور، حفظ نباتات و ارائه اطلاعات در زمینه آفات و بیماری گیاهان فعالیت می‌کنند که همکاری و مشارکت کشاورزان و دامداران در اجرای این طرح یکی از ارکان اساسی است.

مدیر جهاد کشاورزی مشگین‌شهر اظهار کرد: نظام نوین ترویج کشاورزی مجموعه‌ای از ساز و کارهای سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، اجرایی و نظارتی است که با هدف ارتقاء و توسعه دانش و به روز نمودن مهارت‌های شغلی و ارتقاء بهره‌وری در تولید و خدمات بخش کشاورزی طراحی و مدیریت می‌شود که در این راستا ارتباط تنگاتنگ کشاورزان با کارشناسان مسئول پهنه که در تمام زمینه‌های مربوط به کشاورزی و دامپروری ارائه خدمت و مشاوره می‌کنند بسیار ضرورت دارد.

ارسال نظرات