مدیرکل کمیته امداد کردستان از اهدای 2 هزار و 100 مورد جهیزیه به نوعروسان زیرپوشش این نهاد از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۸۶۰۷۸۴۸
|
۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، قنبر موسی‌نژاد ظهر امروز در جشن ازدواج 90 نفر از مددجویان زیرپوشش کمیته امداد کردستان و تحویل جهیزیه اهدایی مقام معظم رهبری به نوعروسان که با مشارکت قرارگاه محرومیت زدایی سپاه در کانون امام خمینی سنندج برگزار شد، اظهار داشت: تحکیم بنیان خانواده، بستر سازی در این راستا با کمک خیرین و نهادها و کمک به تسهیل ازدواج جوانان نیازمند یکی از مهمترین برنامه‌های کمیته امداد است.

وی بیان داشت: ازدواج نخستین سنگ بنای خانواده و اجتماع است، ازدواج از سنت‌های حسنه پیامبر گرامی اسلام(ص) است که موجب ریشه‌کن شدن بسیاری از آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

موسی نژاد در ادامه به خطر افزایش سن ازدواج در جامعه اشاره کرد و گفت: افزایش سن ازدواج و آمار طلاق از آسیب‌های جدی است که جامعه ما را تهدید می‌کند که مسئولین باید با برداشتن موانع ازدواج از جمله رفع بیکاری و ایجاد اشتغال و مسکن و بسترهای لازم در جهت این امر مقدس و استحکام بنیان خانواده و ترویج ازدواج آسان و به هنگام گام بردارند.

مدیرکل کمیته امداد کردستان با بیان بیش از 12 هزار از مددجویان زیرپوشش این نهاد در استان در آستانه ازدواج هستند؛ افزود: فراهم ساختن شرایط ازدواج برای آنها نیازمند حمایت موسسات خیریه، حمایت سایر دستگاه‌ها و کمک خیرین جامعه است که با تلاش‌ها و حمایت سپاه پاسداران و موسسه خیریه حضرت رقیه، خیرین و اعتبارات امداد به 2 هزار و 100 نفر از آنها جهیزیه پرداخت شد.

موسی‌نژاد با بیان اینکه در سال‌ جاری بیش از 3 هزار و 700 نفر از مددجویان زیرپوشش این نهاد در نوبت جهیزیه بودند، از اهدای 2 هزار و 100 مورد جهیزیه به نوعروسان زیرپوشش این نهاد از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و اظهار داشت: این تعداد جهیزیه با صرف اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 900 میلیون تومان اهدا شده است.

وی اظهار داشت: در مجموع از محل صدقات مردمی از ابتدای امسال تاکنون 223 میلیون و 700 هزار تومان و هزینه‌کرد زکات 184 میلیون به بیش از 300 نفر نوعروس زیرپوشش این نهاد جهیزیه اهدا شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان در پایان بر مشارکت مردم، خیرین و مسئولین در راستای کمک به تسهیل ازدواج در جامعه اشاره کرد و ضمن تشکر از حمایت سازمان ها و نهادهای همراه و مشارکت کننده در این امر گفت: باید بستر ازدواج آسان، آگاهانه و به موقع در جامعه برای جوانان فراهم گردد.
ارسال نظرات