بدلیل استقبال دانش آموزان از نخستین سوگواره استانی فیلم، عکس و داستان نویسی عاشورایی دانش‌آموزی مهلت ارایه آثار به این سوگواره تا پایان آذرماه سال جاری تمدید شد.
کد خبر: ۸۶۰۷۸۵۸
|
۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، عظیم دشتی، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: مهلت ارایه آثار به نخستین سوگواره استانی فیلم، عکس و داستان‌نویسی عاشورایی دانش‌آموزی تا پایان آذرماه تمدید شد .

عظیم دشتی امروز در جلسه مدیران انجمن های هنری وادبی سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل اظهار داشت: بدلیل استقبال دانش آموزان از نخستین سوگواره استانی فیلم، عکس و داستان نویسی عاشورایی دانش‌آموزی مهلت ارایه آثار به این سوگواره تا پایان آذرماه سال جاری تمدید شد.

وی افزود: این سوگواره با همکاری ومشارکت معاونت فرهنگی و پرورشی سازمان آموزش و پرورش استان اردبیل وبا اهداف تبیین مکتب حسینی با زبان مصور و مکتوب و به تصویر کشیدن تمامی ابعاد قیام حضرت سیدالشهدا(ع) و تأثیر آن در جامعه اسلامی مان در قالب رشته‌های ساخت فیلم کوتاه، عکاسی و داستان نویسی برای ظهور جلوه‌های جدید از عاشورا و ارج نهادن به ارزش های الهی و انسان ساز نهضت عظیم حماسه حسینی برگزار می‌شود.

دشتی گفت: در قالب این سوگواره سعی می شود تا فرهنگ عاشورایی و حسینی را در جامعه ترویج و ارزش های متعالی آن تبیین و تشریح شود تا همه بدانند که جامعه بشری امروز نیاز اساسی و مبرم به این فرهنگ و غنای بی‌نظیر دارد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل تصریح کرد: سوگواره استانی ویژه دانش‌آموزان با محورهای موضوعی محرم و عزاداری، عاشورا و نماز، عاشورا و سبک زندگی اسلامی ایرانی، فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس، فرهنگ عاشورا و انقلاب اسلامی، عاشورا و استکبار ستیزی برگزار می شود.

وی بیان کرد: در بخش داستان نویسی آثاری مورد قبول خواهد شد که بیشتر از 10 صفحه نباشد و به صورت پرینت شده و لوح فشرده باشد که متن آن تایپ شده و با فونت لوتوس اندازه قلم 16 و فاصله سطرها 16 باشد و در جشنواره‌های دیگر شرکت داده نشده باشد.

دشتی اظهار کرد: در بخش عکاسی هر دانش‌آموز عکاس می‌تواند تعداد 10 قطعه عکس با فرمت jpg و رزولیشن 300 Dpi در ابعاد 40×30 که به صورت فایل سی دی بوده و کمتر از 6 مگاپیکسل نباشد ارسال کند که توصیه می‌شود قبل از ارسال سی دی از سالم بودن محتوا اطمینان حاصل شود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت : در بخش ساخت فیلم کوتاه باید با رعایت مدت زمان فیلم کوتاه حداقل 1دقیقه تا 30 دقیقه به شرط آغاز و پایان حساب شده در قالب داستانی، مستند، مستند داستانی، نماهنگ و انیمشین یا پویا نمایی به صورت DVD ارسال شود و آثار ارسالی می بایست در سال جدید تولید شده باشد.

وی زمان داوری این سوگواره را دهه اول دیماه اعلام کرد وگفت مراسم تجلیل از برگزیدگان ومنتخبان نیز در جریان دهه مبارکه فجر94 برگزار می‌شود.

دشتی تصریح کرد: چهار نفر از برگزیدگان هر سه رشته شامل دو نفر دختر و دو نفر پسر با لوح سپاس استانی و مبلغ 2 میلیون ریال و دو نفر از هر رشته با لوح سپاس استانی و مبلغ یک میلیون ریال تجلیل می‌شوند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل اظهار کرد: برای شرکت کنندگان گواهی حضور در سوگواره صادر می‌شود که علاقه‌مندان به شرکت در سوگواره در صورت نیاز به پاسخ گویی به سوالات می‌توانند با کارشناسی فرهنگی هنری سازمان آموزش و پرورش استان تماس بگیرند.

ارسال نظرات