مسئول بسیج دانش آموزی سپاه روح‌الله استان مرکزی از برگزاری مجمع همفکری آینده‌سازان بسیج دانش‌آموزی در اراک با 7 کارگروه خبر داد و گفت: تقویت نسل جوان جامعه به منظور صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی و بالا بردن روحیه مسئولیت‌پذیری و مطالبه‌گری از اهداف مجمع همفکری آینده‌سازان بسیج دانش آموزی است.
کد خبر: ۸۶۰۷۸۷۵
|
۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶

سرهنگ پاسدار محمدتقی امینی در گفتگو با خبرگزاری بسیج در اراک، با اشاره به اهداف برگزاری مجمع همفکری آینده سازان بسیج دانش‌آموزی استان مرکزی اظهارداشت: این مجمع با هدف بهره‌گیری از نظرات و اندیشه دانش‌آموزان به عنوان تصمیم سازان آینده انقلاب اسلامی برگزار می شود که نمونه این مجمع در آموزش و پرورش نیز وجود دارد ولی در بسیج دانش‌آموزی پیرامون مسائل ارزشی و معنوی فعالیت می‌شود.

وی افزود: کارگروه‌هایی در سطح شهرستان با عناوین مختلف به شکل تخصصی برگزار می‌شود که به بررسی مسائل به شکل تخصصی می‌پردازند، در مدت سال تحصیلی جلساتی به شکل هفتگی برگزار و مصوبات پس از بررسی در کارگروه مربوطه به مجمع سالانه همفکری آینده‌سازان بسیج فاطمی و علوی مصوب و برای اجرا به آموزش و پرورش ابلاغ می‌شود.

مسئول بسیج دانش آموزی سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: مصوبات مجمع به کنگره آینده‌سازان در تهران نیز ارجاع داده می‌شود، هدف اصلی از برگزاری مجامع تاثیرنظرات دانش‌آموزان نخبه در تصمیم‌سازی‌های کشور و نیز در سطح آموزش و پرورش اعمال کنیم.

سرهنگ پاسدار امینی با اشاره به نقش مجامع در ایجاد همفکری و ارتقاء سطح دانش دانش‌آموزان بسیجی گفت: در حقیقت حضور دانش‌آموزان بسیجی در این مجامع تمرینی است برای مسئولیت‌پذیری در آینده که بتوانند با پذیرش مسئولیت‌های بزرگتر با اظهار نظرات نیز آشنا باشند و تصمیمات درست را اتخاذ کنند.

وی افزود: کارگروه‌های این مجمع شامل عفاف و حجاب، فرهنگی و بصیرتی، امر به معروف و نهی از منکر، تحلیل و بررسی برنامه‌های بسیج دانش‌آموزی، تربیتی و اخلاقی، سطح اثربخشی نقط قوت و ضعف برنامه‌های بسیج دانش‌آموزی و راه‌های ارتقاء نظام آموزشی و ارائه نظرات اعضاء پیرامون این مسئله است.

مسئول بسیج دانش آموزی سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: برای آنکه به شکل تخصصی به مسائل مربوطه پرداخته شود هر کارگروه را یک شهرستان به عهده دارد و این امر براساس نظر خود اعضاء عملی شد، تا پیش از اینکه مجمع در دو بخش فاطمی و علوی برگزار شود کارگروه‌ها نیز در مجمع برگزار می‌شد ولی از آنجا که زمان کافی وجود نداشت امکان ارائه نظرات نبود بنابراین این کارگروه‌ها به شکل تخصصی‌تر در شهرستان‌ها برگزار و نتیج کارگروه‌های شهرستانی در مجمع بیان و مصوب شوند.

سرهنگ پاسدار امینی با اشاره به تعداد اعضاء حاضر در مجمع همفکری آینده‌سازان فاطمی و علوی گفت: 80 نفر در هر یک از این دو مجمع حضور دارند، نظرات دانش‌آموزان بسیجی در مدت 6 سالی که مجمع شکل گرفته درخور توجه بوده و خروجی‌های مثمرثمری نیز داشته است.

وی افزود: در مورد مسئله عفاف و حجاب، کیفی‌سازی فعالیت‌های بسیج دانش‌آموزی به منظور عدم موازی کاری با فعالیت‌های آموزش و پرورش نظرات مجمع اجرایی شده‌اند و حتی پیگیر اجرایی شدن مصوبات مجمع در آموزش و پرورش هستیم.

مسئول بسیج دانش آموزی سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: بیشتر اعضاء مجمع از فرماندهان بسیج دانش‌آموزی هستند که در طرح یاوران ولایت نیز شرکت می‌کنند و در واقع طرح یاوران ولایت غیرمرتبط با مجمع نیست چرا که یکی از مباحث مطرح شده در طرح یاوران ولایت آموزش پیرامون مجمع آینده‌سازان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات