امام جمعه بخش بهمن در رابطه با کشتار شیعیان نیجریه گفت: روسای سازمان های مدعی حقوق بشر و رسانه ها، در مقابل این جنایت سکوت کرده و حتی زبان به تسلیت هم باز نکردند.
کد خبر: ۸۶۰۷۹۳۵
|
۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج،حجت الاسلام والمسلمین علیزاده امام جمعه بخش بهمن در گفتگو با سرو ابرکوه، ضمن محکوم کردن کشتار شیعیان بی گناه نجریه، اظهار کرد: رشد فرهنگ شیعه با نگاه انقلاب اسلامی و امام (ره) در جهان امروز به دغدغه مشترک مثلث شومی از دشمنان، یعنی غربی‌ها، صهیونیست‌ها و ارتجاع عربی، به‌ویژه وهابیت تبدیل شده است.


حجت الاسلام علیزاده گفت: این فرهنگ که روز به روز در حال گسترش است، دشمنان را با چالش جدی مواجه و دچار نوعی نگرانی مفرط یا وحشت کرده است. لذا این روند به همت رهبران دلسوز جنبش‌های شیعی در سراسر جهان از شیخ‌نمر عربستان تا شیخ‌علی سلمان در بحرین، طالع باقرزاده در جمهوری آذربایجان و تا محاصره و حمله وحشیانه ارتش نیجریه به حسینیه شیخ زاکزاکی به وجود آمده است.


علیزاده تصریح کرد: روند مذکور افزون بر اینکه اوج مظلومیت شیعه در دنیای مدعی آزادی بیان را نشان می‌دهد، بیان‌کننده سردرگمی دشمنان در مقابله با قدرت استدلال شیعه و رویکرد آزادانه مردم در اقصی نقاط عالم به آیین ناب اسلامی است.


وی تأکید کرد: هر قدر که دشمنان در پروژه ایران‌هراسی و ضد شیعی گام برداشته‌اند، بر تعداد شیعیان افزوده شده است؛ بیش از ۳۰۰ تن از مردم نیجریه به جرم شیعه بودن به خاک و خون کشیده می‌شوند؛ اما هیچ برجی در جهان به احترام خون این همه انسان خاموش نمی‌شود و هیچ مجسمه‌ای در جهان رنگ همدردی به خود نمی‌گیرد.


امام جمعه بخش بهمن ضمن اشاره به سکوت رسانه ها مختلف در مقابله با این کشتار وحشیانه خاطرنشان کرد: رسانه‌های مختلف جهان از رسانه‌های عربی تا رسانه‌های غربی، هیچ‌کدام تصاویر سیاه‌پوستان نیجریه را تیتر یک نمی‌کنند و نه‌تنها سیاستمداران جهان زبان‌های‌شان برای تسلیت به مردم نیجریه نمی‌چرخد، بلکه روسای سازمان‌های مدعی حقوق بشر نیز، مهر سکوت بر دهان‌های‌شان زده‌اند.


علیزاده در خاتمه بیان کرد: ما شیعیان با ابراز تاسف شدید از به وقوع پیوستن حوادث خونبار مزبور، از دولت های اسلامی، می‌خواهیم ضمن مجازات عوامل خودسر نظامی خود، آزادی و مداوای فوری عالم برجسته شیخ ابراهیم زکزاکی و اعاده حقوق دیگر آسیب دیدگان در این حادثه تلخ را بررسی و از نظامیان خود بخواهد، بجای حمله به مسلمانان، فکری جدی برای مقابله با گروه‌های تروریستی مانند بوکوحرام بکند. همچنین از کشورهای اسلامی می خواهیم با واکنش سریع و موثر، از حقوق پایمال شده مسلمانان نیجریه دفاع نمایند.

ارسال نظرات