با حضور مسئولان و متولیان فرهنگی استان:

بنیاد عفاف و حجاب در اردبیل راه اندازی شد

بنیاد عفاف و حجاب با هدف ترویج صحیح فرهنگ عفاف و حجاب ، مبارزه با بی حجابی و بد حجابی و تهاجم فرهنگی غرب در اردبیل راه اندازی شد.
کد خبر: ۸۶۰۷۹۴۹
|
۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، در مراسمی با حضور برخی از مسئولان و متولیان فرهنگی استان در دفتر امام جمعه اردبیل، آیت الله اختری دبیر بنیاد ملی عفاف و حجاب کشور با بیان اینکه بنیاد ملی عفاف و حجاب در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است و از سال 90 به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است افزود: یکی از اهداف مهم این بنیاد مبارزه با پدیده شوم بدحجابی در نظام اسلامی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب است.

وی از حجاب و پوشش اسلامی به عنوان بهترین سنگر در برابر تهاجم فرهنگی استکبارو نفوذ فساد در کشور یاد کرد و گفت: اکثریت جامعه مقید به حجاب و خواهان آن هستند، که عمومی سازی این حرکت و تبدیل آن به یک مطالبه عمومی یکی از سیاست های بنیاد عفاف و حجاب کشور است.

دبیر بنیاد ملی عفاف و حجاب کشور ضمن انتقاد از عدم اختصاص بودجه دولتی برای ترویج حجاب و عفاف در جامعه، تصریح کرد: استان اردبیل دهمین استان برای اجرایی کردن مرکز عفاف و حجاب در کشور است و به ترتیب در استانهای دیگر کشور نیز این مراکز راه اندازی می شوند.

در این مراسم آیت الله عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ار دبیل نیز با بیان اینکه مقوله عفاف و حجاب از مسائل بسیار خطیر در سطح کشور و نمادی از اسلامیت انقلاب اسلامی است افزود: در این موضوع مهم باید تعارف را کنار گذاشته و با عقلانیت و جامعیت نظر وارد عرصه بشویم.

وی نداشتن دید تخصصی و عدم تولید نرم افزار و ابزار خاص فرهنگی برای مقالبه با تهاجم فرهنگی و نفوذ دشمنان به ویژه در مسئله حجاب و عفاف را از مهمترین آسیب ها ی فرهنگی دانست و خاطر نشان کرد: در شرایطی که 18هزار کانال در خاورمیانه بر علیه فرهنگ و تخریب اعتقادات این کشور فعالیت می کنند ما هم باید به مقوله فرهنگ با دید هجومی وتخصصی نگاه کرده و بدنبال تولید ابزار و محتوای قوی و اثر گذار برای دفع توطئه ها باشیم.

در پایان این مراسم برخی از معاونت های فرهنگی دستگاه ها و نهاد های فرهنگی استان از جمله حوزه علمیه ، سپاه حضرت عباس(ع) استان ، ستاد اقامه نماز، شهرداری اردبیل، آموزش و پرورش و معاونت فرهنگی دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان اعضای بنیاد عفاف و حجاب استان و حوزه هنری استان نیز به عنوان مدیریت اجرایی این بنیاد در استان انتخاب شدند.

ارسال نظرات