خبرهای داغ:
مشاور عالی دبیرکل ستاد امر به معروف:

اجرای امر به معروف حجم کار پلیس و دادگستری را کاهش می‌دهد

مشاور عالی دبیرکل ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کار بسیاری از دستگاه‌های مرتبط را انجام می‌دهد و از شیوه‌های کاهش انحرافات در جامعه است.
کد خبر: ۸۶۰۸۰۱۱
|
۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱

به گزارش خبرگزارس بسیج از کرمانشاه، حجت‌الاسلام محمدحسین توانایی در نشست عمومی اعضای شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه علوم پزشکی، ادارات و سازمان‌های دولتی استان کرمانشاه، مکانیزم کاهش منکرات در جامعه را شامل شناسایی منکرات، برنامه‌ریزی، آگاهی‌بخشی و آموزش، پایش و ارزیابی، ایجاد فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، قانون‌گرایی و پیشگیری دانست.

مشاور عالی دبیرکل ستاد امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: تنبیه و تشویق سازمانی، قوه قضاییه و نیروی انتظامی، سازمان بازرسی، حراست ادارات و کمیته‌های رسیدگی به تخلفات اداری از دیگر مکانیزم‌های کاهش منکرات در جامعه است.

وی با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر اقدامات لازم در خصوص فرهنگ‌سازی و آموزش را انجام داده، گفت: پس از 24 سال قانون امر به معروف و نهی از منکر به تصویب رسیده است.

به گفته توانایی، اگر امر به معروف و نهی از منکر فرهنگ‌سازی و در جامعه اجرا شود به نوعی کار بسیاری از دستگاه‌های مرتبط را نیز انجام می‌دهد.

این مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر را تنها یکی از مکانیزم‌های کاهش منکرات در جامعه عنوان کرد و گفت: برای کاهش منکرات در جامعه باید سایر مکانیزم‌ها نیز به‌وظایف خود به‌درستی عمل کنند.

توانایی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر به‌معنی پذیرفتن مسئولیت اجتماعی است و شرکت در جنگ، جشن نیکوکاری و راهپیمایی‌های 22 بهمن، روز قدس و اربعین نمونه‌هایی است که نشان می‌دهد مردم ایران مسئولیت‌پذیری بالایی دارند.

وی افزود: مسئولیت‌پذیری افراد در برخی وظایف کم‌رنگ است که باید احیا شود و ابعاد فردی و اجتماعی آن در دو بعد مسئولیت‌پذیری فردی و اجتماعی باید مورد توجه قرار بگیرد.

توانایی ادامه داد: رعایت نظم و انضباط، معرفت، عبادت و بصیرت، تحصیل، خودباوری و فضایل اخلاقی از جمله موارد مسئولیت فردی است.

ارسال نظرات