خبرهای داغ:
امام جمعه موقت دامغان با وقیحانه و بی‌شرمانه خواندن حمایت پادشاه جنایتکار عربستان سعودی از جنایت ارتش نیجریه در کشتار شیعیان گفت: تشکیل ائتلاف ضد تروریسم توسط عربستان مضحک و این رژیم تروریسم‌پرور مایه ننگ دنیای اسلام است.
کد خبر: ۸۶۰۸۰۴۸
|
۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین احمد فوادیان ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه این هفته دامغان در مصلی امام خمینی(ره)  با تسلیت سالروز شهادت مظلومانه حضرت امام حسن عسگری(عج) و گرامیداشت آغاز دوران امامت مهدی موعود(عج)، اظهار داشت: حکام فاسق بنی امیه و بنی عباس ائمه اطهار(ع) را مظلومانه به شهادت رساندند و اکنون شاهدیم که بیش از هزار نفر از شیعیان مظلوم نیجریه‌ای توسط ارتش این کشور قتل عام می‌شوند، شیعیان در نارداران آذربایجان و پاراچنار و بسیاری دیگر از مناطق به‌دست بازماندگان این شیطان صفتان به شهادت می‌رسند.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام وانسانیت و تشیع چهار هدف اصلی را از قتل‌عام‌های اخیر شیعیان دنبال می‌کنند، افزود: تحت الشعاع قراردادن راهپیمایی عظیم و میلیونی عزاداران حسینی در اربعین سیدالشهدا(ع) با جنایات متعدد و کشتار شیعیان مظلوم در ممالک اسلامی از نیات شیطانی آنان است.

انحراف افکار جهانیان از جنایات اسرائیل غاصب از اهداف کشتار شیعیان است

خطیب نماز جمعه دامغان اسلام هراسی و ترسیم چهره‌ای وحشتناک از اسلام در جهان به‌عنوان دینی که ذره‌ای در آن شفقت و مهربانی وجود ندارذد و آیین قتل و غارت و کشتار است را دومین هدف کشتار‌های اخیر شیعیان برشمرد و اضافه کرد: تآمین و امنیت بخشی به سیاست‌های غلط آمریکا در منطقه و جهان و انحراف افکار عمومی دنیا و جهان اسلام از جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین دیگر اهداف ایادی استکبار جهانی در به‌خاک و خون کشیدن شیعیان کشور‌های مختلف است.

امام جمعه موقت دامغان با محکومیت حمایت پادشاه جنایتکار عربستان سعودی از جنایت ارتش نیجریه، این رژیم را مایه ننگ و شرم دنیای اسلام خواند و گفت: اکنون رژیم آل سعود تروریسم پرور ادعا می‌کند که ائتلاف ضدتروریسم تشکیل داده‌است که می‌توان آن را مضحک‌ترین ائتلاف قرن نامید.

تأکید بر ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه

حجت الاسلام والمسلمین فوادیان با گرامیداشت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه، مقصود از این اندیشه متعالی و ایدئولوژی انقلابی را در نظر گرفتن اهداف مشخص و مشترک بین این دو نهاد تأثیر‌گذار جامعه اسلامی و مساعدت و همکاری حوزه و دانشگاه در مسیر تعالی کشور دانست.

خطیب نماز جمعه دامغان اضافه کرد: در حوزه علمیه سخن از قول خداست و دانشگاه سخن از فعل خدا گفته می‌شود، پس هر دو این مجموعه‌های علمی و معرفتی باید برای رسیدن به خدا و در مسیر رضایت خدا تلاش کنند.

امام جمعه موقت دامغان همچنین با یادآوری ضرورت تجلیل و قدرشناسی در برابر زحمات و ایثارگری‌های بزرگان هرخطه، تصریح کرد: آیت الله سید محمود ترابی امام جمعه دامغان با ربع قرن خدمت طاقت‌فرسا در سنگر امامت جمعه و نیم قرن مجاهدت در سنگر امامت جماعت، همواره به‌عنوان محور وحدت، همدلی و یکپارچگی در این شهرستان و استان مطرح بوده‌اند و اکنون تجلیل شایسته از این عالم وارسته وظیفه‌ای الهی و دینی است که باید علی‌رغم پرهیز شخصیت خداجوی ایشان از این مسائل به‌نحو بایسته انجام شود.

گفتنی است، گرامیداشت فرارسیدن هفته وحدت به‌عنوان نیاز امروز جهان اسلام بیش از هر زمان دیگر به چنگ زدن مسلمانان به ریسمان محکم الهی و پرهیز از تفرق و اختلاف افکنی و گرامیداشت هفته حمل و نقل و تقدیر از خدمات فعالان این عرصه از دیگر بخش‌های خطبه‌های امروز نماز جمعه دامغان بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها