امام جمعه بخش بهمن گفت: يكي از برنامه‏ هاي اصلي دشمنان براي منحرف كردن جريان بيداري ‏اسلامي از مسير اصلي، شكستن وحدت اسلامي ميان شيعه و سني است. در حال حاضر، ايران‏ هراسي و شيعه‏ ستيزي اصلي‏ ترين استراتژي آمريكا در خاورميانه است.
کد خبر: ۸۶۰۸۰۵۹
|
۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از سروابرکوه، حجت الاسلام و المسلمین علیزاده امام جمعه بخش بهمن ضمن محکوم کردن كشتار شيعيان نيجريه، اظهار کرد: يكي از برنامه‏ هاي اصلي دشمنان براي منحرف كردن جريان بيداري ‏اسلامي از مسير اصلي، شكستن وحدت اسلامي ميان شيعه و سني است. در حال حاضر، ايران‏ هراسي و شيعه‏ ستيزي اصلي‏ ترين استراتژي آمريكا در خاورميانه است، که برای رسیدن به این هدف، كشورهايي مانند تركيه، قطر، عربستان و گروه‏ هاي وهابي و سلفي، ابزار اجرايي آمريكا هستند.


حجت الاسلام علیزاده افزود: بسیار تأسف‏ باراست ‏كه حمله به رهبر شيعيان نيجريه و حسينيه بقيه الله كه منجر به شهادت صدها تن و زخمي شدن شيخ ابراهيم زكزاكي شد، توسط ارتش و نظاميان كه خود بايد حافظ مال، جان و نواميس ملت باشند انجام شده است.


ناراحتی آمریکا از نزدیکی ایران و نیجریه علت کشتار شیعیان این کشور است
علیزاده احتمال علت حمله وحشیانه به شیعیان مظلوم نیجریه را، ناراحتی آمریکا از سفر رئيس جمهور نيجريه به ايران و نزديك شدن اين دو كشور و همچنین برگزاري مراسم اربعين امام حسين(ع) توسط مسلمانان نيجريه، برشمرد.


وی با اشاره به مصوبه كينه‏ توزانه مجلس آمريكا عليه ايران‏، تصریح کرد: نمايندگان مجلس آمريكا به بهانه‏ مقابله با تهديد تروريسم، به طرحي رأي دادند، كه هدف از آن محدود كردن ورود افرادي به خاك آمريكاست، كه طي پنج سال گذشته به ايران، عراق، سوريه و سودان سفر كرده باشند.


مصوبه كينه‏ توزانه مجلس آمريكا؛ تحریم دیگری عليه ايران‏
امام جمعه بخش بهمن عنوان کرد: مهمترین اهداف تصویب این طرح، اسلام هراسی، ایران هراسی و اهانت به ایران و ایرانیان است. لذا می توان گفت آمريكايي‏ها با رويكردی جديد می خواهند ایران را تحریم کنند.


وی تاکید کرد: اکنون باید نكات كليدي رهبر معظم انقلاب، حول هوشياري در اجراي متوازن برجام و بستن منافذ زيانبار آن، بيش از پيش نصب العين قرار گيرد و از خوش بيني‏ ها به سياست‏ ها و سياست‏مداران غربي پرهيز شود.


علیزاده با تسلیت سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح که به روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است، گفت: اين شخصيت بزرگوار، نجات کشور را در گرو همدلي و وحدت اين دو کانون مهم علمي کشور مي دانستند.


وی ادامه داد: گرچه وحدت به معنای این نیست، که حوزويان دروس دانشگاهي و دانشگاهيان دروس حوزوي بخوانند، بلکه وحدت حوزه و دانشگاه؛ یعنی اینکه علم و دين پا به‌ پای هم بايد حركت كنند.


علل ترس دشمنان از امامت امام حسن عسکری (ع)
خطیب جمعه مهردشت همچنین با نزدیک شدن به 8 ربیع الاول سالروز شهادت امام حسن عسکری بیان کرد: شايد بتوان گفت هيچ ‏يك از امامان همانند امام حسن عسكري(ع) در فشارهای طاغوت‏ عصر و در زندان‏ ها نبودند. حتي در زندان، جاسوسي را بر امام گماشته بودند، تا گفتار و رفتار ايشان را گزارش دهد.


علیزاده، عوامل‏ ترس از حكومت این امام بزرگوار را، ‏ترس از گسترش شيعه که خطر جدی برای عباسیان بود، توجه خاص شيعيان به امام حسن عسكري(ع) و قرار دادن اموالشان به ایشان و ظهور حضرت بقية الله الاعظم عجل الله فرزند امام حسن عسكري(ع) که واژگوني تاج و تخت شاهان و سلاطين جور در سراسر جهان به‏دست ايشان است، معرفی کرد.

ارسال نظرات