خبرهای داغ:
امام جمعه شادگان گفت:

حوزه و دانشگاه از مهمترین ارکان نظام هستند

امام جمعه شادگان گفت: حوزه و دانشگاه از مهمترین ارکان نظام هستند که مکمل هم بوده و حضرت امام (ره) بر این وحدت تأکید داشتند.
کد خبر: ۸۶۰۸۰۶۸
|
۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، حجت‌الاسلام سید مجید شرفی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان که در محل مسجد حضرت امیر المومنین(ع) این شهر برگزار شد، با اشاره به 27 آذر ماه سالروز شهادت آیت‌الله دکتر مفتح، روز وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار کرد: نامگذاری این روز با این عنوان به دلیل شهادت دکتر مفتح یکی از قوی‌ترین پل‌های ارتباطی حوزه و دانشگاه شده است.

وی تاکید کرد: حوزه و دانشگاه دو بازوی علمی و فرهنگی ولایت و مسئول پاسداری از فرهنگ و ارزش‌های نظام اسلامی هستند و باید به سمت و سویی حرکت کنند که در اهداف اصلی و سیاست‌های بنیادی به مواضع مشترک دست پیدا کنند.

امام جمعه شادگان در ادامه به 27 آذر ماه تصویب روز مبارزه با خشونت و افراطی‌گری در تقویم ایران اشاره کرد و بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های این مصوبه در راستای تبیین مظلومیت نظام جمهوری اسلامی در عرصه بین الملل تاکید داشت.

این مسئول اضافه کرد: تصویب قطعنامه پیشنهادی ایران در سازمان ملل می‌تواند به حرکتی پیشگیرانه در جهت افزایش افراطی‌گری‌های موجود در جهان تبدیل شود.

شرفی در فراز دیگری از خطبه‌های خود با اشاره به بررسی و تحلیل علمی و کارشناسی شده کنگره عظیم اربعین حسینی(ع) تصریح کرد: این همایش هم از منظر آثار فردی و هم آثار اجتماعی آن تجلی بخش وحدت امت اسلامی و نمایش اقتدار قدرت دنیای اسلام بود.

وی در پایان گفت: ایجاد وحدت و همبستگی بین مسلمانان از برکات پیاده رویی اربعین بود که دوستی و مودت اهل بیت که جلوه عظیم آن در راهپیمایی اربعین شکل گرفت، محور وحدت در جهان اسلام است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها