امام جمعه موقت هرات:

امت اسلامی امروزه بیش از هر زمان دیگر به وحدت نیاز دارد

حجت الاسلام شیخ زاده با بیان اینکه امت اسلامی امروزه بیش از هر زمانی به وحدت نیاز دارد افزود: چیزی که امروزه کشورهای منطقه از آن ضربه و باعث جنگ وکشتار در این کشورها شده است نبود وحدت در بین آنهاست.
کد خبر: ۸۶۰۸۰۷۱
|
۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم،خطیب نماز جمعه هرات در خطبه های این هفته نمازگزاران را به رعایت تقوا الهی سفارش کرد.

«حجت الاسلام شیخ زاده» به ذکر روایت از امام حسن عسکری علیه السلام در مورد رعایت تقوا اشاره و اظهار داشت: امام حسن عسكري - عليه السلام - فرمود: تقواي الهي را ـ در همه امور ـ رعايت كنيد، و زينت بخش ما باشيد و مايه ننگ ما قرار نگيريد، سعي كنيد افراد را به محبّت و علاقه ما جذب كنيد و زشتي ها را از ما دور نمائيد;درباره ما آنچه از خوبي ها بگويند صحيح است و ما از هر گونه عيب و نقصي مبّرا خواهيم بود.

وی در ادامه به ذکر مواردی در مورد شناخت معایب و رذایل اخلاقی پرداخت.

شیخ زاده گفت: یکی از معیارهای که به اخلاق حسنه کمک می کند این است که رذایل اخلاقی و معایب اخلاقی را بشناسیم.

امام جمعه موقت هرات در خطبه دوم به ذکر مناسبت های هفته پرداخت.

حجت الاسلام شیخ زاده به نحوه شهادت امام حسن عسکری علیه السلام اشاره و اظهارداشت: ‏معتمد عباسى که همواره از محبوبیت و نفوذ معنوى امام در جامعه نگران بود، چون دید توجه مردم به امام روز بروز بیشتر مى‏شود و زندان و اختناق و مراقبت تاثیر معکوس دارد، سرانجام به همان شیوه مزورانه دیرینه متوسل شد و امام را پنهانى مسموم و به شهادت رساند.

وی افزود: دشمنان نظام اسلامی امروزه به خاطر محبویت و نفوذ مقام معظم رهبری که نمونه آن استقبال جوانان اروپایی از نامه رهبری است، وحشت دارند و درصدد تضعیف جایگاه ایشان هستند.

خطیب نماز جمعه هرات در ادامه به شهادت آیت الله مفتح و وحدت حوزه و دانشگاه اشاره و خاطر نشان کرد: در شهرستان خاتم هر دومرکز علمی یعنی دانشگاه و حوزه وجود دارد و مسئولین این دو مرکزباید در جهت رشد و توانمندی جوانان شهرمان تلاش کنند.

شیخ زاده به میلاد حضرت محمد مصطفی (ص) اشاره و اظهار داشت: این ایام به هفته وحدت نامگذاری شده است.

امام جمعه موقت هرات با بیان اینکه امت اسلامی امروزه بیش از هر زمانی به وحدت نیاز دارد افزود: چیزی که امروزه کشورهای منطقه از آن ضربه و باعث جنگ وکشتار در این کشورها شده است نبود وحدت در بین آنهاست.

حجت الاسلام شیخ زاده در پایان به کشتار شیعیان نیجریه اشاره و خواستار پیگیری مجدد وزرات کشور از وضعیت شیعیان علی الخصوص رهبر شیعیان این کشور شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار