خبرهای داغ:
امام جمعه پردیسان قم تاکید کرد که همه باید برای تشکیل مجلس انقلابی، مقتدر و ولایی تلاش کنیم.
کد خبر: ۸۶۰۸۰۸۷
|
۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با اشاره به این که امام زمان(عج) زنده است و در حال مدیریت است و نباید ایشان را مرده فرض کرد، خاطرنشان کرد: امروزه مردمی ویژه به وجود امده اند که شیخ زکزاکی که درس خوانده مکتب اهل بیت(ع) است را چهاصد نفر آنچنان محافظت کردند که جانشان را هم فدا کردند و اگر امام زمان(عج) بیاید میلیونها نفر جان خود را برای ایشان فدا خواهد کرد.

بهگزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی، امام جمعه پردیسان قم، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با بیان این که یکی از نمادهای تقوا امام حسن عسکری(ع) است، اظهار داشت: طراحی زمان غیبت از امام عسکری(ع) است و به گونه ای این نقشه را طراحی کرده‌اند که شیعه راه خود را گم نکند و روزی برسد که امام عصر(ع) ظهور کند و شیعیان پشتوانه ایشان باشند.


وی با بیان اینکه یکی از القاب امام عسکری(ع) صامت است، افزود: به علت خفقانی که در آن زمان بود به یاران خود سفارش می کرد که برای حفظ جان خود با من سلام نکنید و با نامه با من در ارتباط باشید و با این شرایط شیعیان را حفظ کردند تا اکنون ما از امنیت برخوردار باشیم و از آن رنج‌هایی که ائمه کشیده‌اند ما بهره ببریم و اگر تبلیغات امام عسکری(ع) نبود ما به این صورت نمی توانستیم امام زمان(عج) را بشناسیم و راه را از بیراهه تشخیص دهیم.


حجت الاسلام والمسلمین قوامی با اشاره به این که اگر امام زمان(عج) حضور ندارند و غایب از نظر هستند ما می‌توانیم با نائبان ایشان در ارتباط باشیم و مشکلات خود را حل کنیم، خاطرنشان کرد: امام عسکری(ع) نامه هایی به نقاط مختلف ایران از جمله قم و نیشابور نوشتند و نائبانی در استرآباد و شهر ری داشتند و این سرمایه گذاری در این منطقه شگفت آور است زیرا می‌دانستند که با حضور امام رضا(ع) ثقل اسلام ناب در این منطقه خواهد بود و به همین دلیل شبکه وکالت در این منطقه شکل گرفت و زمینه سازی برای یک انقلاب جهانی صورت گرفته است.

فقها و نائبان امام زمان شیعه را ممتاز کرده اند
وی با بیان این که فقها و نائبان امام زمان(عج) شیعه را در میان دیگر ادیان ممتاز کرده‌اند، تصریح کرد: ما در ایران امام معصوم داریم، نائب امام داریم، ولی فقیه داریم، شیعه داریم و اینها همه معجزه امام عسکری(ع) است و از این بهتر نمی شود؛ ما پیرو این چنین امام‌هایی هستیم که در سنین کودکی هم از معرفت بالایی برخوردار بوده اند و معجزات فراوانی داشته اند.


امام جمعه پردیسان در خطبه دوم با اشاره به سالروز امامت امام عصر(عج) اظهار داشت: اگر امام زمان(عج) از نظرها غایب نمی‌بود ایشان را هم مانند سایر ائمه باقی نمی‌گذاشتند زیرا او ذخیره الهی و آخرین امید است و باید برای خالی نبودن زمین از حجت باقی بماند.


وی با بیان این که روز آغاز ولایت امام زمان(عج) معروف به روز عمامه گذاری است افزود: پیامبر(ص) در توصیف امام عصر(عج) فرمودند همه از نور ولایت و حکومت ایشان بهره مند خواهند بود و ایشان را به خورشیدی تشبیه کردند که در پشت تکه ای ابر پنهان شده است؛ ما 12 قرن است که تحت ولایت امام عصر(عج) هستیم و از برکات این وجود متنعم هستیم.


حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که همه چیز در این مسیر مشخص است و ریل گذاری شده و ما در این زمین بازی می کنیم، خاطرنشان کرد: برخی با اشاره به قاعده لطف غیبت امام زمان(عج) را برخلاف این قاعده می‌دانند و خواجه نصیر این گونه جواب داده که خداوند با خلق مهدی(عج) لطف خود را انجام داده و حضرت مهدی(عج) هم با قبول این مسؤولیت وظیفه خود را انجام داده است.


وی در ادامه با اشاره به ضلع سوم این مثلث که مردم هستند، تصریح کرد: این ما هستیم که با گناهان و هوا پرستی و قدرت طلبی مانعی را برای لطف خدا به وجود آورده‌ایم ودر حالی که خدا لطف کرد و امام زمان(عج) هم پذیرفت اما غیبت ایشان تقصیر ما است و باید خود ر اصلاح کنیم تا مشمول لطف خدا قرار بگیریم.


امام جمعه پردیسان با اشاره به این روایت امیر المؤمنین(ع) که زمین هیچ گاه از حجت خدا خالی نخواهد شد، گفت: امام زمان(عج) در همین زمین است ولی ما آدرس را نمی دانیم؛ خدا به خاطر ظلم و ستم و اسراف در نفس ما را از دیدن حجتش محروم کرده است و برای این که بتوانیم او را ببینیم باید چشمان خود را بشوریم و از آلودگی‌ها پاک کنیم.

وی با بیان این که امام زمان(عج) با مرارت و مشقت در طول دوازده قرن امت را هدایت و حفظ کرد، افزود: امروز در همان ایرانی که امام عسکری(عج) بذر پاشیده بود و شبکه ولایت را درست کرده بود ملتی پدید آمده و در همان سرزمین موعود که پدر ایشان وعده داده بودند انقلاب کرده و به فضل خدا به زودی این پرده‌های حجاب کنار خواهند رفت.

دفاع شیعیان نیجریه از شیخ زکزاکی نشانه وفاداری مردم این زمان به اهل بیت است
حجت الاسلام والمسلمین قوامی با اشاره به این که امام زمان(عج) زنده است و در حال مدیریت است و نباید ایشان را مرده فرض کرد، خاطرنشان کرد: امروزه مردمی ویژه به وجود امده اند که شیخ زکزاکی که درس خوانده مکتب اهل بیت(ع) است را چهاصد نفر آنچنان محافظت کردند که جانشان را هم فدا کردند و اگر امام زمان(عج) بیاید میلیونها نفر جان خود را برای ایشان فدا خواهد کرد.


امام جمعه پردیسان با بیان این که این مردم با مردم زمان ائمه(ع) و هر زمان دیگری متفاوت هستند، گفت: اگر در زمان امام حسین(ع) کسی نبود که از حرم دفاع کند و اگر در زمان امام عسکری کسی نبود که از امام زمان(عج) محافظت کند و این ضلع سوم سبب غیبت شدند امروز این شیعیان فرق دارند و تا پای جان خو نخواهند گذاشت کسی به امام زمان(عج) آسیب برساندو او را تنها نخواهند گذاشت.


وی با اشاره به این که امروز صبح پادشاه عربستان زنگ زده و به حاکم نیجریه تبریک گفته که شما توانستید تروریست‌ها را از بین ببرید، افزود: این دفاع مردم از حق و این اشک‌ها نشان می‌دهد که مردم خوب شده اند و در هیچ زمانی نبوده که 27 میلیون نفر به زیارت اربعین بروند و این علامت نزدیکی ظهور است.


حجت الاسلام والمسلمین قوامی بابیان این که ما نباید در آستانه انتخابات این گونه از هم کدورت به دل بگیریم، خاطرنشان کرد: ما باید به سمتی برویم که مجلس باشکوهی داشته باشیم تا بتواند در راستای خدمت به خلق گام بردارد که از بالاترین عبادات است.


مختومه کردپی ام دی در آستانه انتخابات نقشه دشمن است
وی با ابراز نگرانی از توطئه‌های دشمن تصریح کرد: مختومه شدنپی ام دیکه دروغی بود که دوازده سال آن را پرورش دادند و بر علیه ملت ایران از آن استفاده می‌کردند در آستانه انتخابات مهم خبرگان نقشه ای دیگر از طرف آنها است تا بتوانند در این انتخابات از این حربه استفاده کنند و به نفع خود تبلیغ کنند.


امام جمعه پردیسان در ادامه با بیان این که 9 ربیع باید مخصوص امام زمان(عج) باشد، گفت: 25مدیر آموزشگاه‌های پردیسان از ما دعوت کردند تا برای این روز هماهنگی داشته باشیم و از مرکز تخصصی مهدویت روحانیونی اعزام خواهند شد تا در مدارس و آموزشگاه‌های پردیسان در این روز به آشنا کردن دانش‌آموزان با امام زمان(عج) بپردازند و همه ما هم باید از این حرکت حمایت کنیم.



ارسال نظرات