امام جمعه جعفرآباد:

مجلس خبرگان وظیفه نظارت بر رهبری را ندارد

چیزی به نام نظارت بر رهبری در متن قانون اساسی وجود ندارد و وظیفه خبرگان، انتخاب رهبر در صورت فقدان رهبر یا از بین رفتن شروطی است که در اصل پنجم قانون اساسی آمده است.
کد خبر: ۸۶۰۸۰۹۶
|
۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار، حجت الاسلام باقری، امام جمعه جعفرآباد در خطبه های نماز جمعه این هفته جعفرابادمغان در خصوص اظهار نظرها در خصوص نظارت خبرگان بر رهبری گفت: چیزی به نام نظارت بر رهبری در متن قانون اساسی وجود ندارد و وظیفه خبرگان، انتخاب رهبر در صورت فقدان رهبر یا از بین رفتن شروطی است که در اصل پنجم قانون اساسی آمده است.

وی گفت: ولایت فقیه یک امر الهی است و مثل انتخابهای مردمی نیست که مشروعیتش را از مردم گرفته باشد. مشروعیت ولایت فقیه از خدا و مکتب اهل بیت علیهم السلام است.

امام جمعه جعفرآباد به کاندیداهای مجلس شورای اسلامی هم توصیه کرد به جای اینکه ثروت جامعه را با هزینه های چند صد میلیونی و میلیاردی صرف تبلیغات کنید با همان پول ها برای جوانان کارخانه و اشتغال ایجاد کنید تا خدمتی ماندگار کرده باشید. اگر هم می خواهید در نظر مردم مقبولیت پیدا کنید خودتان را به معیارهای مقام معظم رهبری نزدیک کنید تا مردم بر اساس آن معیارها به شما رأی بدهند.

وی با محکوم کردن کشتار شیعیان در نیجریه و اقدام ارتش این کشور در حمله به منزل رهبر شیعیان این کشور شیخ ابراهیم زکزاکی گفت: گسترش شیعه در نیجریه از برکات حضرت امام خمینی و انقلاب اسلامی است و دشمنان شیعه وقتی از لحاظ فکری در مقابل تفکر ناب شیعی شکست می خورند اقدام به کشتار شیعیان و جنایت می کنند.

امام جمعه جعفرآباد اقدام ترکیه در از سرگیری روابط با رژیم صهیونیستی را مایه شرم مسئولان این کشور بیان کرد و گفت: عجیب است کشوری که در سودای پادشاهی عثمانی است در کشتار مسلمانان شرکت می کند و با یهود و صهیونیسم بر سر یک میز می نشیند.

ارسال نظرات