کشتار مسلمانان نیجریه نشانه اسلام هراسی استکبار از نشر اسلام در دنیا است.
کد خبر: ۸۶۰۸۱۰۱
|
۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد، حجت‌الاسلام صالح اسدي، امام جمعه موقت پارس آباد در خطبه‌های اين هفته نماز جمعه پارس آباد با اشاره به فاجعه شیعه‌کشی مسلمانان در نیجریه و جمهوری آذربایجان، اظهار داشت: این امر به منظور اسلام‌هراسی و شیعه‌هراسی بوده و دست آمریکای جهانخوار و رژیم صهیونیستی و برخي سران كشورهاي عربي در این قضیه واضح و مشخص است.

وی، اتفاق نیجریه را بسیار تأسفبار دانست و گفت: اخیرا ارتش نیجریه به مراسم عزاداری شیعیان در حسينيه «زارا» در اين كشور حمله و بیش از 1000 نفر را شهید و مجروح كرده و شیخ زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه را دستگیر می‌کنند، ما در عين حال كه این وحشی‌گری عوامل تکفیری و وهابی را به شدت محکوم می‌کنیم خواستار واكنش و رسيدگي مجامع بين الملي و حقوق بشر به كشتار شيعيان نيجريه هستيم.

امام جمعه موقت پارس آباد در ادامه به موضوع برجام و قطعنامه اخیر شورای حکام درباره پرونده هسته‌ای ایران اشاره کرد و افزود: سرانجام پس از 12 سال شورای حکام آژانس انرژی اتمی پرونده یک دهه اتهام علیه ایران را بستند.

اسدي گفت: به هرحال بعد از چندين سال پرونده هسته‌ای ايران با زحمت فراوان تيم مذاكره كننده و دكتر طريف پرونده موسوم به PMD بسته شد و به‌زودی برجام اجرا و تحریم‌های ظالمانه نیز لغو می‌شود.

وي تصريح كرد: اين دستاورد ملي در سايه حمايتها و رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب از تيم مذاكره كننده هسته اي كشورمان به ثمر نشست.

امام جمعه موقت پارس آباد در ادامه با تسلیت به مناسبت شهادت دکتر مفتح، روز وحدت و حوزه و دانشگاه، با بيان اينكه بنيانگذار اين وحدت مرحوم آيت الله مفتح بودند، یادآور شد: اگر در جامعه‌ای وحدت حاکم باشد می‌تواند در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کند.

اسدي با اشاره به لزوم وحدت حوزه و دانشگاه برای اعتلای جامعه، بيان کرد: وحدت بین حوزه و دانشگاه باید ترویج یابد.

وي در بخش ديگري از خطبه هاي نماز، به آغاز ثبت‌نام نامزدهای مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: ملت ایران نمایندگان اصلح را انتخاب می‌کنند و اصل مهم در انتخابات، مشارکت حداکثری است.

اسدي، ایجاد شور و نشاط در جامعه برای تشویق مردم و شرکت در انتخابات را مورد تأکید قرار داد و بیان داشت: مردم باید سعی کنند فرد اصلح را انتخاب کنند.

امام جمعه موقت پارس آباد با اشاره به مناسبت‌های هفته آینده، اظهار کرد: هفته آینده شهادت امام حسن عسکری(ع) و پس از آن آغاز امامت امام زمان(عج) است.

اسدي با بیان اینکه مسلمانان باید زیر چتر ولایت وحدت داشته باشیم، افزود: در زمان غیبت امام زمان(عج) باید حول محور ولایت‌فقیه وحدت داشته باشیم.

وی، وجود رهبری را یکی از نعمت‌های بزرگ خداوند دانست و خاطرنشان کرد: حاکمان دنیا از وجود رهبری ایران در شگفت هستند و بارها در اظهارات خود از شجاعت و تدبیر رهبری، ستایش کرده‌اند.

ارسال نظرات