با حضور رییس کل دادگستری استان یزد، امام جمعه موقت میبد، فرماندار میبد و تنی چند از مسئولین شهرستان و قضات و پرسنل دادگستری میبد، مراسم تودیع ومعارفه دادستان در محل ساختمان قدیم دادگستری شهرستان میبد برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۰۸۱۰۶
|
۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، رئیس کل دادگستری استان یزد در مراسم تودیع و معارفه دادستان شهرستان میبد ، با اشاره به برگزاری انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان گفت: تمام هم و غم مسئولین قضایی و اداری باید در جهت حفظ وحدت باشد و این مهم فقط در سایه اجرای قانون به دست خواهد آمد.

وی ضمن اشاره به لزوم بیطرفی مجریان و ناظران انتخاباتی گفت: قانون، مراحل نظارت استصوابی را بیان کرده و هر کس بعد از گذشتن از این مراحل به عنوان نامزد حائز شرایط معرفی شد، باید برای همه متولیان انتخابات از جهت حق نامزدی یکسان باشد.

وی گفت: مجریان و ناظران انتخاباتی ممکن است از نظر شخصی عقیده ای داشته باشند اما این نظرات هرگز نباید در وظایف انتخاباتی آنان تاثیر بگذارد و بایستی همه را به یک چشم دید.

محمد رضا حبیبی با بیان اینکه در دستگاه قضایی، هیچکس برای ما تفاوتی نخواهد داشت، افزود: اگر خدای ناکرده در زمینه انتخابات جرم و تخلفی واقع شد، هم شعب ویژه تخصیص داده شده و هم تاکید شده خارج از نوبت رسیدگی شود و ما در چارچوب قانونی، قطعا برخورد قانونی لازم را خواهیم داشت.

وی با اشاره به بازتر شدن فضای سیاسی کشور در زمان انتخابات گفت: این فضای باز نباید منجر به این شود که تخریب و افتراء و بدگویی رواج یابد و اینها مسائلی است که جرم محسوب می‌شود.

وی افزود: برخی افراد معاند سعی دارند از این فضا سوءاستفاده کنند و مسیرها را منحرف کنند چرا که می‌بینیم در بحث انتخابات و احراز صلاحیت، افرادی شروع کرده‌اند به زیرسوال بردن بعضی از دستگاههایی که زیر نظر مستقیم ولی فقیه است یا حتی بعضی جسارت می‌کنند و می‌روند به دنبال اینکه این جایگاه را متزلزل کنند.

رئیس کل دادگستری استان یزد با اخطار به افرادی که سعی می‌کنند نهادهای قانونی زیر نظر ولی فقیه را متزلزل کنند، گفت: این خط قرمز نظام است و همه بایستی توجه داشته باشند ولایت فقیه پایه و اساس نظام است و اگر اساس یک ساختمان متزلزل شد دیگر اعتباری به کل آن بنا نخواهد بود.

وی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات ۷ ساله حجه الاسلام قانعی در مقام دادستان میبد، خاطرنشان ساخت: انصافا کمتر پیدا می‌شود که فردی تا این حد بتواند در مسئولیتهای قضایی دوام بیاورد؛ چرا که کار دادستانی، کار بسیار سختی است و مسئولیت همه مسائل جزایی و کیفری برعهده دادستان است.

وی افزود: من این نوید را به مردم عزیز میبد می‌دهم که قرار نیست آقای قانعی از دادگستری میبد خارج شود و ایشان در دادگستری میبد، ترفیع سمت یافته و به عنوان معاون دادگستری میبد مشغول به خدمت خواهند شد.

محمد رضا حبیبی درباره دادستان جدید میبد هم گفت: آقای جعفری از قضات جوان و با ۷-۸ سال تجربه کار مفید قضایی در استان قزوین در سمت بازپرسی و دادسرا است و تجربیات خوبی دارند و امیدواریم مانند آقای قانعی، کار را با سرعت و دقت پیش ببرند.

ارسال نظرات