این خواننده سرود های انقلابی کشور با بیان اینکه بسیج به عنوان یک نهاد انقلابی همیشه حامی جشنواره های دفاع مقدس بوده است، از عدم حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جشنواره هایی همچون جشنواره سرزمین نور انتقاد کرد.
کد خبر: ۸۶۰۸۱۳۹
|
۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۶
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج به نقل از کوله بار ، محمد گلریز با اشاره به اینکه راهیان نور آثار و برکات زیادی را در جامعه به دنبال دارد، گفت: راهیان نور باعث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می شود و خروجی تاثیرگذاری این اردوها را می توان در جشنواره ای همچون جشنواره سرزمین نور مشاهد کرد که وظیفه اش جمع آوری آثار ادبی و هنری زائران راهیان نور است.

وی در ادامه با بیان اینکه جشنواره سرزمین نور در جهت معرفی دفاع مقدس به نسل های امروزی قدم برمی دارد، افزود: اگر جشنواره ها را بدون خرج های اضافه برگزار کنیم، تاثیرگذاری دوچندانی خواهد داشت چرا که معتقدم برخی هزینه ها اضافه و بی جا است و باید به اصل مطلب در هر جشنواره ای پرداخت که قطعا اولویت کار با تفکرجوانان و افراد جامعه است و جشنواره های دفاع مقدس هم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت می کنند و می توانند نسل های امروزی را با تاریخ دفاع مقدس کشور بیشتر آشنا کنند.

گلزیر با بیان اینکه مسئولان فرهنگی کشور باید بیشتر به مباحث ایثار و شهادت بپردازند، گفت: بنده به عنوان یک هنرمند موسیقی انقلابی کشور معتقدم در رابطه با کارهای فرهنگی از جمله برگزاری جشنواره های دفاع مقدس کم کاری صورت گرفته و همیشه بسیج به عنوان یک نهاد انقلابی به حمایت از این جشنواره ها پرداخته است و این جای انتقاد به مسئولان فرهنگی کشور دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی که متولی کارهای فرهنگی در کشور است و باید مرجع اصلی در برگزاری جشنواره های دفاع مقدس باشد، در این زمینه کم کاری می کند و همین موضوع می تواند به فرهنگ کشورمان ضربه بزند.

خواننده سرودهای انقلابی تاکید کرد: برگزاری جشنواره های دفاع مقدس باعث تشویق و ترغیب جوانان به آثار ادبی و هنری دفاع مقدس می شود و این جشنواره ها می توانند روحیه فرهنگی جوانان را تقویت کنند.

گلزیر افزود: جشنواره های دفاع مقدس یک نمونه از ابزارها برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن محسوب می شوند و باید با تمام توان در این زمینه ورود پیدا کرد و مطئمنا ضرر نخواهیم کرد.

این خواننده کشورمان در ادامه گفت: پیشنهاد می دهم که در این جشنواره بخشی هم به موسیقی ارزشی و دفاع مقدس کشور اختصاص داده شود تا مستعدین در این زمینه هم شناخته شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به زودی دومین جشنواره سرودهای حماسی و انقلابی در تهران توسط بسیج برگزار می شود که بنده در این جشنواره به عنوان دبیر موسیقی انتخاب شده ام و معتقدم هدف از برگزاری این جشنواره ها، شناخته شده استعداد پنهان بسیجیان در عرصه موسیقی ارزشی و همچنین شناسایی مبتکرین خوش ذوق بسیجی در این هنر است که امیدوارم این جشنواره بستری برای رشد آنها باشد.

انتهای پیام/ق
ارسال نظرات