با اشاره به ضرورت ایجاد و حفظ وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت این دو نهاد را خنثی کننده تمام فتنه‌های دشمنان دانستند.
کد خبر: ۸۶۰۸۱۷۴
|
۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰

حجت‌الاسلام سیف‌الله دهقانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بهاباد به هشتم ربیع‌الاول سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) و آغاز دوران امامت حضرت مهدی(عج) اظهار داشت: شاهکار امام حسن عسکری(ع) در دوران امامت خویش تبیین جایگاه مهدویت و نوید برقراری عدالت در جهان توسط امام معصوم است.

خطیب جمعه بهاباد به زندگانی امام حسن عسکری(ع) اشاره کرد و افزود: ایشان در سن 22 سالگی پدر بزرگوارشان را از دست دادند و به مدت 6 سال امامت کردند و در سن 28 سالگی به شهادت رسیدند.

دهقانی به نهم ربیع‌الاول آغاز امامت حضرت مهدی صاحب الزمان(عج) اشاره کرد و افزود: انشاالله با ظهور امام زمان شاهد برقراری عدل و داد در جامعه بشری باشیم

وی به 27 آذر سالروز شهادت شهید آیت‌الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: وحدت حوزه و دانشگاه وحدت در انگیزه‌هاست.

امام جمعه بهاباد با اشاره به جایگاه علم و عالم و مراکز علمی در جامعه خاطرنشان کرد: علم و عالم و مراکز علمی از قداست و ارزش خاصی برخوردار است.

وی افزود: دشمنان با نقشه‌های شومی که داشتند، می‌خواستند دانشگاه را به ایران اسلامی بیاورند و این کار را انجام دادند تا با آمدن دانشگاه توسط دولت انگلیس مکار ، طعمه‌ای باشد برای از بین بردن حوزه‌های علمیه و آن را در مقابل حوزه قرار دهند.

دهقانی خاطرنشان کرد: اما با ابتکار علمای دین آنها نتوانستند و تمام نقشه‌هایشان نقش بر آب شد، از این رو وظیفه ما در این زمینه وحدت و انسجام در مقابل دشمنان و ناامید کردن آنهاست.

نماینده ولی فقیه در بهاباد گزارش رئیس آژانس بین‌المللی اتمی در ارتباط با فعالیت‌های هسته‌ای ایران را دارای نکات منفی دانست و گفت: در مجموع دشمن در مقابل شجاعت، استقامت و ایستادگی و آزادی و استقلال ملت ایران سر تسلیم فرود آورده است و درحالی که در تنگنا قرارگرفته ادعا می‌کند که ایران در مسائل هسته‌ای فقط صداقت داشته است.

امام جمعه بهاباد با اشاره به اینکه دشمنان قسم خورده ما از اسم نیروهای حزب‌اللهی به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وحشت دارند، گفت: نیروهای حزب‌اللهی به ویژه سپاه پاسداران تحت ولایت ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای(مدظله العالی) چون خاری در چشم استکبار هستند.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان ایراداتی را بر سپاه وارد کرده‌اند، گفت: ملت ایران اعلام میکند که دشمنان ما بدانند ملت رشید ایران رنگ و بوی سپاه پاسداران و نیروهای بسیجی دارد و همه این ملت تحت ولی امر مسلمین مقام معظم رهبری تا ابد در مقابل استکبار ایستاده و از ارزش‌ها و آرمان‌های خود دفاع می‌کنند.

امام جمعه بهاباد کشتار مردم بیگناه نیجریه را به شدت محکوم کرد و  خواستار محاکمه عاملان این جنایات شد.

 

ارسال نظرات