به همت پایگاه مقاومت بسیج شهید مدرس یزد:
یادواره شهدای این منطقه در مسجد اعظم عسکریه با حضور جمع کثیری از مردم منطقه حسین آباد ریسمانی و مناطق پیرامون آن، برگزار گردید.
کد خبر: ۸۶۰۸۲۴۶
|
۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد: این یادواره، که به همت پایگاه مقاومت بسیج شهید مدرس از حوزه مقاومت بسیج امام خامنه ای ناحیه ثارالله یزد به مدت 3 شب از تاریخ 94/09/24 لغایت 94/09/26 در مسجد اعظم منطقه عسکریه برگزار شد، شوراهای اسلامی و دهیاری های عسکریه، مدرسی و حسین آباد ریسمانی با این پایگاه و ناحیه مقاومت بسیج ثارالله همکاری نموده اند.        

در شب دوم از این محفل نورانی و شور انگیز، که به همت جمعی از بسیجیان پر شور و هنرمند این پایگاه برگزار شده بود و سکوی زیبایی با ادوات نظامی و اقلام فرهنگی آماده شده بود، حضار بعد از حضور در مسجد با استماع اشعار دکلمه در وصف شهدا و ایثارگریشان با لبوی داغ و شیر گرم پذیرایی گرم زمستانی شدند.
کلیپهایی نیز در همین موضوع برای حضار که عمدتا جوان بودند توسط بسیجیان این پایگاه پخش شد.
بخش اصلی مراسم با اجرای بسیار اثر بخش و پرمحتوای حجه الاسلام جلالیان آغاز شد. ایشان در اجرای خود با اشاره به جدیدترین خاطرات شهدای مدافع حرم و رخدادهای تکان دهنده ای از روایت یک افسر بعثی عراقی از کشف پیکر مطهر شهید محمد رضا شفیعی پرداخت.

وی با بیان ادامه این رویداد شگفت از حوادث خارق العاده دیگری مربوط به انتقال این پیکر به کشور عزیزمان و انتقال آن به دیار شهید و تحویل آن به خانواده این شهید، حضار را متاثر و منقلب کرد.  
در ادامه وی به پرده خوانی متناسب با رشادتها و کرامات بسیجیان امام خمینی در زمان دفاع مقدس و پس از آن پرداخت و همه حضار را به مطالعه و بررسی زندگینامه و سیره شهدا ترغیب نمود.
شایان ذکر است، برگزاری چنین مراسماتی که با حمایت مالی خیرین محلی  و روستانشینان و همت و فعالیت بسیجیان پایگاه های مستقر در این مناطق برگزار می شود، در این وانفسای جنگ نرم و شبیخون فرهنگی به واقع توانسته است سهم بسزایی در حضور جونان و نوجوانان در اجتماعات انقلابی ایفا کند و تقویت محتوای چنین محافلی با حضور بزرگان و پیشکسوتان جهاد و شهادت می تواند در تداعی نمودن خاطرات آن روزهای شجاعت و ایثار و سرایت سیره نورانی خالقان آن حماسه های سترگ نقش پر رنگی ایفا نماید.

 

 

ارسال نظرات