خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی طبس گفت: در پروژه آبرسانی سیار که کارفرمای آن آب و فاضلاب روستایی استان بوده و این پروژه از ابتدای سال 94 تاکنون مبلغی بالغ بر800 میلیون ریال مطالبه داشته که این امر باعث بدهکار شدن این سازمان در سطح شهرستان شده است.
کد خبر: ۸۶۰۸۲۴۸
|
۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱

مجید کاظمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی با اشاره به برنامه های بسیج سازندگی ناحیه طبس از ابتدای سال 94 تاکنون اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون 100 کارگاه اقتصاد مقاومتی راه اندازی شده است.

وی عنوان کرد: احداث پنج خانه عالم در روستاهای بهشت‌آباد، ازمیغان، مرغوب، ماودر و هودر، اجرای فونداسیون کتابخانه روستای اسفندیار، ساخت سر درب ورودی مسجد امام علی(ع) روستای ابراهیم آباد، رنگ آمیزی جداول در سطح روستاها و زمین ورزشی روستای کریت، تکمیل سرویس های بهداشتی مساجد روستاهای کریت، ابراهیم آباد و اصفهک و ساخت زمین های ورزشی(روستای فهالنج و چیروک) از جمله فعالیت ها در حوزه عمرانی بوده است.

اعزام 3 هزار بسیجی به اردوی جهادی یک روزه


کاظمی افزود: در حوزه اردوهای جهادی برای کمک به سازندگی و محرومیت‌زدایی با اعزام 3 هزار بسیجی به اردوهای ی یکروزه در قالب 156 گروه جهادی (حلقه صالحین) به انجام فعالیت‌هایی از قبیل لایروبی قنوات و انهار، هرس، کاشت و جمع‌آوری محصولات کشاورزی پرداختند.


مسئول بسیج سازندگی ناحیه طبس ادامه داد: در زمینه کمک به سازندگی و محرومیت‌زدایی با اعزام 130 نفر بسیجی به اردو‌های هفت روزه در قالب 9 گروه جهادی به روستاهای تپه‌طاق، نایبند، دهشور، کریت، اصفهک، چیروک، فهالنج، محمد‌آباد، دستگردان، اسفندیار، مرغوب، عرب‌آباد و پیستان در عرصه‌های عمرانی، فرهنگی، آموزشی و ورزشی به فعالیت پرداختند.

ویزیت رایگان بیش از 100 نفر از ابتدای سال جاری تاکنون


کاظمی خاطر نشان کرد: در زمینه ی اردوهای هجرت دانش‌آموزی(10 روزه) تعداد 570 دانش‌آموز خواهر و برادر در 35 واحد آموزشی به فعالیت‌هایی از قبیل مرمت، رنگ‌آمیزی، دیوارنویسی، نقاشی دیواری و غیره پرداختند.

وی یاد آور شد : در زمینه اعزام تیم‌های پزشکی درمانی به مناطق محروم و کم برخوردار که با همکاری بسیج جامعه پزشکی شهرستان برگزار می شود، از ابتدای سال 94 تعداد شش تیم پزشکی به مناطق محروم و کم برخوردار دیهوک و عشق آباد (روستاهای تپه طاق ، کلاته رضاقلی ، نرم و اسماعیل آباد) اعزام شده اند.

این فرمانده بسیجی یادآور شد: در این راستا تعداد 100 نفر با اعتباری بالغ بر 2 میلیون ریال ویزیت رایگان شدند که در این عرصه تیم پزشکی متشکل از پزشک عمومی و متخصص، بهورز، کارشناس بهداشت محیط به روستاها و مناطق محروم شهرستان اعزام شدند.

راه اندازی 107 کارگاه اقتصاد مقاومتی با اعطای تسهیلات


کاظمی ادامه داد: در عرصه اقتصاد مقاومتی تعداد کارگاه‌هایی ایجاد شده است که 14 کارگاه در مشاغل خانگی ، 4 کارگاه در عرصه خود اشتغالی ، 86 کارگاه در زمینه اقتصاد مقاومتی و 3 کارگاه در زمینه صنایع تبدیلی در سال جاری شروع به کار کرده اند که جهت ایجاد کارگاه‌های فوق مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود 16 و 18 درصد پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: در عرصه کشاورزی، احیا و مرمت قنات روستای پیستان و بیش از 6 هزار متر لایروبی انهار در سطح شهرستان و لایروبی چند استخر ذخیره آب کشاورزی در روستاهای دستگردان، چیروک، فهالنج و نایبند از جمله کارهای انجام شده است.

مسئول بسیج سازندگی طبس افزود: برگزاری کلاس های هسته های فلاحین( طرح هنگام با کشاورز ) با همکاری کانون بسیج مهندسین کشاورزی شهرستان در هشت پایگاه روستایی هسته) روستاهای کریت ، فهالنج ، بازگ ، دستگردان ، الله آباد ، جمز ، اصفهک و محمدآباد در عرصه های مختلف از قبیل سیفی جات و سبزی جات ، زعفران ، جو ، گندم ، خربزه با هدف علمی کردن کشاورزی و افزایش تولید در واحد سطح برگزار می گردد.

وی بیان کرد: کمک به جمع‌آوری محصولات کشاورزی کشاورزان شهرستان از جمله فعالیت‌های دیگر بسیج سازندگی می‌باشد که توسط حلقه‌های صالحین به صورت اردو‌های یکروزه برگزار گردیده است.

آبرسانی به بیش از 71 روستا با همکاری آب و فاضلاب روستایی

کاظمی خاطرنشان کرد: آبرسانی سیار به روستاهای شهرستان با همکاری آب و فاضلاب روستایی شهرستان انجام می شود که در قالب این طرح تعداد 71 روستا که از آب آشامیدنی برخوردار نمی باشند آب رسانی می گردد.


مسئول بسیج سازندگی ناحیه طبس عنوان کرد: برگزاری کلاس های آموزشی و مهارتی ویژه بانوان (خیاطی، قلاب بافی، روبان دوزی، گلیم بافی وکامپیوتر) ، اوقات فراغت ویژه دانش آموزان (قرآن، کلاس های اردویی ورزشی)، کارگاه‌های آموزش مهارت‌های زندگی، سبک زندگی اسلامی، اعتیاد، افزایش موالید ، کلاس‌های آموزشی عرصه‌های اقتصاد مقاومتی از قبیل ایجاد باغات و پرورش ماهی، بهداشت فردی و بهداشت محیط ، آموزش فقه بازار ویژه کسبه شهرستان از جمله فعالیت های انجام شده در در عرصه آموزشی، است .


وی ادامه داد : برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی- بصیرتی، مراسم دعا و نیایش و مراسم ولادت و شهادت ائمه(ع)، تجدید میثاق با شهدا و غبار روبی مزار شهدا، فعالیت‌های فرهنگی اردو‌های جهادی از قبیل دیوارنویسی، آموزش احکام، اخلاق، نماز، برگزاری مسابقات ورزشی، کلاس‌های آموزش قرآن و ترتیل، حلقه های صالحین و مراسم افتتاحیه و اختتامیه اردوهای جهادی هفت روزه گوشه ایاز فعالیت های فرهنگی انجام شده است.

کاظمی از مسئولان خواست تا در زمینه پروژه آبرسانی سیار از پروژه های تملک بسیج سازندگی می باشد که کارفرمای آن آب و فاضلاب روستایی استان بوده و این پروژه از ابتدای سال 94 تاکنون مبلغی بالغ بر800 میلیون ریال مطالبه اعم از سوخت، دستمزد رانندگان، تانکر اجاره ای داشته است که این امر باعث بدهکار شدن این سازمان در سطح شهرستان شده است اقدام لازم را انجام دهند.

.

ارسال نظرات
پر بیننده ها