سازمان جهانی کار با تاکید بر مهاجرت ۱۵۰ میلیون نفر در جهان برای جستجوی شغل، اعلام کرد: ۱۰۶.۸ میلیون کارگر در بخش خدمات فعالیت دارند.
کد خبر: ۸۶۰۸۲۵۰
|
۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸

به گزارش بسیج، سازمان جهانی کار در تازه ترین گزارش خود درباره وضعیت مهاجرت نیروی کار در جهان اعلام کرد: بررسی های آماری این سازمان نشان می دهد از حدود ۲۳۲ میلیون مهاجر بین المللی، ۱۵۰ میلیون نفر به عنوان نیروی کار شناخته می شوند.

همچنین ۷۲.۷ درصد از کل مهاجران معادل ۲۰۶ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ۱۵ سال و بالاتر هستند و جمعیت مردان بیشتر از زنان هستند. با وجود اینکه مهاجرت نیروی کار به عنوان یک نگرانی مطرح است، اما تقریبا ۴۸.۵ درصد از آنها در آمریکای شمالی و جنوب و غرب اروپا هستند.

کشورهای عربی با ۳۵.۶ درصد، سهم بسیار بالایی را در این بخش دارند. اکثریت قریب به اتفاق کارگران مهاجر معادل ۱۰۶ میلیون و ۸۰۰ هزارنفر در بخش خدمات هستند، ۲۶.۷ میلیون نفر در بخش تولید و ساخت و ساز، ۱۶.۷ میلیون نفر در بخش کشاورزی و ۷.۷ درصد نیز کارگران خانگی هستند.

جنوب شرقی آسیا و اقیانوسیه با ۲۴ درصد میزبان بزرگترین سهم کارگران خانگی مهاجر زن هستند، شمال و جنوب اروپا با ۲۲.۱ درصد از کل و کشورهای عربی با ۱۹ درصد؛ بالاترین میزان زنان کارگر خانگی را در خود جای داده اند.

ارسال نظرات