خبرهای داغ:
به منظور برخورداری دانش آموزان با نیازهای ویژه از خدمات پزشکی، توانبخشی، طرح خدمات حمایتی به دانش آموزان استثنایی اجرا می گردد.
کد خبر: ۸۶۰۸۲۷۲
|
۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در خصوص حمایت از دانش آموزان استثنایی گفت: به منظور ایجاد فرصت‌های برابر و اثربخش توانبخشی و برخورداری دانش آموزان با نیازهای ویژه از خدمات پزشکی، توانبخشی، طرح خدمات حمایتی به کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه (استثنایی) اجرا می گردد.

وی افزود: این طرح با همّت سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور و با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال برای سال 1394 در کل کشور در شرف اجراست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطر نشان کرد: این طرح پرداخت هزینه های جراحی کاشت حلزون شنوایی، داروهای مستمر، خدمات بیمارستانی از قبیل جراحی، بستری، شیمی درمانی و رادیوتراپی، خدمات پاراکلینیکی شامل MIR، آندوسکوپی، سونوگرافی، سی تی اسکن، اکو کاردیوگرافی، نوار مغز EEG ، نوار عصب، نوار عضله EMG ، گچ گیری، تست ورزش، رادیوتراپی، رادیولوژی و آزمایشات تخصصی پزشکی و خدمات حمایتی مداخله ای و توانبخشی شامل خرید سمعک، عینک و تبلت برای کم بینایان، هزینه های انواع اورتز و پروتز، خرید ویلچر و واکر را در بر می گیرد.

سالار قاسمی تصریح کرد: بر اساس این طرح مدیران مدارس استثنایی موظفند ضمن اطلاع رسانی جامع به والدین دانش آموزان دارای نیازهای ویژه، نسبت به شناسایی، تنظیم مدارک و ارسال آن به کارگروه استانی مستقر در اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اقدام نمایند.

ایشان اضافه کرد: کارگروه استانی نیز با بررسی و تأیید مستندات، مطابق با دستورالعمل مربوطه، نسبت به ارسال مدارک به سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اقدام و سازمان هزینه های انجام شده را به حساب شخصی نوآموزان و دانش آموزان واریز می نماید.

قاسمی در ادامه گفت: داشتن بیمه پایه برای دانش آموزان الزامی بوده و دانش آموز می بایست ابتدا از خدمات بیمه ای پایه شامل خدمات درمانی، تأمین اجتماعی و ... و نیز بیمه تکمیلی در صورت داشتن، استفاده نموده، سپس اقدام به اخذ خدمات حمایتی از سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور نماید.  

این مقام مسئول در پایان تأکید کرد: طرح ارائه خدمات حمایتی برای 1358 دانش آموزان استثنایی استان شامل کلاس های خاص و ضمیمه استثنایی و دانش آموزان مشمول طرح آموزش تلفیقی–فراگیر مدارس عادی در دوره های مختلف تحصیلی تحت پوشش آموزش و پرورش استثنایی اجرا   می شود.

1006/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها