رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران با بیان اینکه سرانجام پس از ۱۸ماه دولت اقدامی انجام داد تا قیمت شیرخام به نرخ مصوب شده ۱۴۴۰ تومان نزدیک شود، گفت: امیدوار هستیم صنایع لبنی این دستور را اجرایی کنند.
کد خبر: ۸۶۰۸۲۸۷
|
۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲

به گزارش بسیج، سیداحمد مقدسی  درباره ابلاغیه جدید سازمان حمایت درباره نرخ جدید شیرخام اظهارداشت: سرانجام پس از ۱۸ ماه اقدامی انجام شد تا قیمت شیرخام به نرخ مصوب شده ۱۴۴۰ تومان نزدیک شود.  

وی با بیان اینکه صنعت دامپروری در ۱۸ ماه گذشته آسیب‌های زیادی دیده است، گفت: امیدوار هستیم صنایع لبنی دستور جدید دولت را اجرایی کنند تا تولید شیرخام که ۷۰ درصد ماده اولیه فراورده‌های لبنی را تشکیل می‌دهد، بیش از این به خطر نیفتد.

مقدسی با اشاره به اینکه ما در حدود یک ماه قبل جلسه‌ای با صنایع لبنی و سازمان حمایت درباره تعیین تکلیف قیمت شیرخام داشتیم، افزود: در آن جلسه پیشنهاد شد دامداران برای اینکه مصوبه قیمت ۱۴۴۰ تومانی شیرخام اجرایی شود با دولت و کارخانجات همکاری کنند و این افزایش نرخ پلکانی رخ دهد، ضمن اینکه قرار شد در گام نخست ۱۰۰ تومان به قیمت پایه شیرخام افزوده شود و در مقابل کارخانجات نیز اجازه افزایش قیمت ۳ فرآورده پرمصرف خود را تا ۶ درصد داشته باشند و نهایتا در مرحله دوم قیمت شیرخام به ۱۴۴۰ تومان برسد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر  گام اول این توافق اجرایی شده است، اظهارامیدواری کرد که گام دوم نیز به زودی اجرایی و قیمت شیرخام ۱۴۴۰ تومان شود تا صنعت دامپروری بیش از این متضرر نشود.

ارسال نظرات