حجت الاسلام حمید رضا نباتی با بیان اینکه اسلام، شدیداً با تکبر و خودشیفتگی مخالف است، گفت: در اسلام سركشی و فخرفروشی نداریم.
کد خبر: ۸۶۰۸۳۱۷
|
۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین حمید رضا نباتی در جمع كاركنا سپاه ناحیه لردگان ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت امام حسن عسگری(علیه السلام) به بیان اهمیت حق الناس پرداخت.

حجت الاسلام نباتی با تقسیم بندی گناهاه به حق ا... و حق الناس گفت: گناه حق ا... بین خداوند با شخص مرتكب گناه است و اگر توبه واقعی صورت گیرد كفایت می كند و پای كسی دیگر در كار نیست.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه لردگان با اشاره به حساس بودن گناه حق الناس بیان كرد: در حق الناس باید علاوه بر توبه حق ضایع شده جبران گردد؛ لذا ما در ابتدا باید حق الناس را بشناسیم.

نباتی در ادامه با معرفی برخی حقوق مسلمانان در ارتباط با همدیگر اظهار كرد: به طور كلی هر مسلمانی مسئول است و حقوقی به گردن اوست كه باید در ادای آن كوشا باشد. یكی از این حقوق آن است كه مسلمان هرچه را برای خود می پسندد برای دیگری هم بپسندد و هرآنچه برای خود نمی خواهد برای دیگری هم نخواهد.

وی با بیان حق دیگر مسلمان در حق مسلمان افزود: هیچ مسلمانی را با كردار و گفتار خود آزار ندهیم.بعضی ها با زبان اذیت می كنند، مسخره می كنند و برخی زبان تیزی دارند و طعنه می زنند.

حجت الاسلام نباتی در پایان به حق مهم دیگر مسلمانان در حق هم اشاره كرد و گفت: حق دیگر این است كه مسلمان برای هر مسلمانی تواضع كند. ما در اسلام سركشی و فخرفروشی نداریم.اسلام شدیداً با تكبر و خودشیفتگی مخالف است. خداوند انسان های متكبر را دوست ندارد.

ارسال نظرات