مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان اردبیل:
صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان با بررسی کارگزاری‌های فعال درصدد صدور مجوز برای دهیاری‌ها، تعاونی‌ها و شعب پست بانگ‌ها می باشد.
کد خبر: ۸۶۰۸۳۲۷
|
۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، رضا عبدالهی، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان در حاشیه جلسه ستاد راهبردی توسعه بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در استانداری اظهار داشت: بر اساس تفاهم‌نامه مشترک استاندار اردبیل با صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، ستاد ویژه توسعه بیمه اجتماعی در اردبیل راه اندازی می‌شود و برای راه‌اندازی این ستاد باید دستگاه‌های اجرایی از جمله سازمان جهاد کشاورزی، ادراه کل تعاون کار و رفاه اجتماعی، تعاون روستایی، امور صنفی کشاورزان و نظام مهندسی و صدا و سیما همکاری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه توسعه بیمه اجتماعی یک ضرورت بسیار مهم برای خدمات‌رسانی به قشر کشاورزان، روستاییان و عشایر است، بیان کرد: در این راستا صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان اردبیل تمام تلاش خود را به کار گرفته تا تحول عظیمی در تحت پوشش قرار دادن این قشر از استان انجام دهد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اردبیل افزود: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان با بررسی کارگزاری‌های فعال درصدد صدور مجوز برای دهیاری‌ها، تعاونی‌ها و شعبه پست بانگ‌ها است تا بتواند از این طریق استقبال قشر روستایی و عشایر را نسبت به طرح بیمه اجتماعی افزایش دهد که این امر نیازمند مشارکت فرمانداری‌ها، بخشداری و دهیاری‌های استان است.

عبدالهی با بیان اینکه باید با برنامه‌ریزی‌های اساسی خدمات بیمه اجتماعی در مناطق روستایی و عشایری را افزایش دهیم، گفت: در این زمینه با پیگیری‌های انجام شده درصدد هستیم خدمات ‌رسانی به قشر تلاشگر استان را افزایش داده که این امر نیازمند بسترسازی‌های همه جانبه، اطلاع‌رسانی و حمایت مسئولان ارشد استانی است.

وی تصریح کرد: صدا و سیما، خبرگزاری‌ها و عموم رسانه‌های جمعی نقش بسیار مهمی در اطلاع‌رسانی مزایای بیمه اجتماعی در بین روستاییان و عشایر دارند و می‌توانند با آگاه‌سازی این قشر، از برنامه‌های حمایتی بیمه اجتماعی، در افزایش بیمه شدگان موثر عمل کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اردبیل اظهار کرد: توسعه بیمه اجتماعی بین روستاییان یکی از عوامل مهم برای کاهش مهاجرت این قشر به شهرها است چراکه بهره‌مندی از بیمه اجتماعی سبب می‌شود تا در بروز حوادث ناگهانی و بلایای طبیعی این قشر کمتر متضرر شده و نسبت به زندگی در عشایر و روستاها رغبت نشان دهند.

ارسال نظرات