با تدابیر و اقداماتی که از سوی مسئولان دامپزشکی استان اردبیل در این زمینه انجام گرفته است ما تا این لحظه شاهد هیچ‌گونه بیماری خاصی در بین دام و طیور منطقه نیستیم.
کد خبر: ۸۶۰۸۳۹۴
|
۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، صادق صالحی، مدیرکل دامپزشکی استان در حاشیه گردهمایی اعضای هیئت‌علمی موسسه رازی، در جمع خبرنگاران با اشاره به نظارت کامل دامپزشکی استان بر واکسیناسیون و رصد بیماری‌های دام و طیور در اردبیل اظهار داشت: خوشبختانه در نظارت بر واکسیناسیون و رصد بیماری‌های دام و طیور در دامپروری‌های سطح استان هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد و ما به‌ صورت مداوم و مستمر بیماری‌ این دام و طیور را رصد می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در حال حاضر هیچ‌گونه بیماری خاصی از جمله، بیماری حاد پرندگان یا آنفولانزای مرغی در بین طیور منطقه دیده نمی‌شود، گفت: با تدابیر و اقداماتی که از سوی مسئولان دامپزشکی استان اردبیل در این زمینه انجام گرفته است ما تا این لحظه شاهد هیچ‌گونه بیماری خاصی در بین دام و طیور منطقه نیستیم.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با بیان اینکه بیماری تب مالت برفکی که به عنوان یک بیماری استراتژیک شناخته شده در منطقه محسوب می‌شود کاهش چشمگیری داشته است، افزود: امسال درصد دام‌هایی که به بیماری تب مالت برفکی در منطقه مبتلا شده بودند بسیار کمتر از درصد مدت مشابه سال قبل است و ما تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر ابتلای دام و طیور به بیماری‌های دامی در منطقه نبودیم.

صالحی تولید و تأمین دارو و مواد دارویی مورد نظر دامپروری‌های استان را قابل قبول عنوان کرده و تصریح کرد: در زمینه تأمین دارو و واکسن‌های دامی مشکل خاصی در منطقه وجود ندارد و در این زمینه موسسه رازی در استان همکاری مضاعفی در تامین و تولید واکسن‌های دامی داشته است که این تعامل جای تقدیر و قدردانی دارد.

وی اصلی‌ترین دلایل کاهش بیماری در استان را اقلیم سردسیر منطقه و کنترل ورود و خروج دام و طیور دانست و بیان کرد: با وجود اقدامات لازم و با حمایت و همکاری دامپزشکی کشور و جهاد کشاورزی میزان ابتلا به بیماری‌های دامی به تبعیت از وضعیت کشوری کاهش یافته است.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با اشاره به اینکه در صدد هستیم تا مراکز کشتارگاه‌های غیرمجاز در استان را ساماندهی کنیم، افزود: خوشبختانه تاکنون توانسته‌ایم با صدور احکام بازدارنده بخش قابل‌توجهی از کشتار غیرمجاز در استان را کاهش دهیم که این اقدام نیز با توجه ویژه دامپزشکی استان و مسئولان مربوطه انجام گرفته است.

ارسال نظرات