خبرهای داغ:
سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم صبح روز شنبه با حضور مسئولان کشوری و استانی در تالار انتظار کرمانشاه آغاز شد.
کد خبر: ۸۶۰۸۴۰۵
|
۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: این مسابقات با حضور 630 نخبه قرآنی در رشته های قرائت، ترتیل، حفظ (10 جزء، 20 جزء و کل)، اذان و معارف قرآن کریم آغاز شد.
حجت الاسلام محمدباقر حسینی اراکی افزود: افتتاحیه مسابقات ساعت هشت صبح امروز در سرسرای انتظار برگزار شد و مراسم اختتامیه نیز ساعت 15 عصر روز شنبه پنجم دی ماه در همین سالن برگزار می شود.
وی یادآور شد: از مجموع شرکت کنندگان، 20 نفر آنان نخبگان قرآنی استان کرمانشاه هستند که 10 نفر آنان را خواهران و 10 نفر را برادران تشکیل می دهند.
وی همچنین از حضور 31 داور و ناظر و همچنین 6 بازرس برای کار داوری و نظارت بر روند اجرای مسابقات سراسری قرآن کریم در کرمانشاه خبر داد.
وی اظهار کرد: مسابقات بخش برادران در سالن انتظار و مسابقات بخش بانوان نیز در سرسرای بعثت کرمانشاه برگزار می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به حضور یک قاری پاکستانی به عنوان مهمان ویژه مسابقات، یادآور شد: مسابقات سراسری قرآن کریم بخش های جانبی نیز خواهد داشت.
قبادی در ادامه به برنامه های جانبی مسابقات قرآن کریم نیز اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین این برنامه ها، برگزاری 86 محفل انس با قرآن کریم با حضور اساتید برجسته در سطح استان است که اجرا می شود.
وی گفت: از این تعداد 28 محفل شاخص، 22 محفل ویژه، 30 محفل عمومی، پنج محفل اذان گاهی و یک محفل نیز افتتاحیه خواهد بود.
وی برگزاری 28 کارگاه آموزشی با حضور اساتید مجرب با هدف آموزش سبک زندگی اسلامی و قرآنی که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار دارد، از دیگر برنامه های جانبی سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم است.

** رونمایی از تندیس شهدای قاری فاجعه منا
قبل از آغاز مراسم افتتاحیه مسابقات قرآن کریم از تندیس پنج تن از شهدای قاری فاجعه منا در بوستان روبروی تالار انتظار کرمانشاه رونمایی شد.
در این بوستان که به نام مهاجرین الی الله نامگذاری شده تندیس های قاریان شهید محسن حاجی حسنی، حسن دانش، فواد مشعلی، امین یاوری و محمد سعید سعیدی زاده تعبیه شده است.
ارسال نظرات