فضای امامزاده‌های استان بیش از 14 هزار متر افزایش یافته است که با برنامه‌ریزی‌های اساسی در صدد افزایش فضاهای بقاع متبرکه در استان اردبیل هستیم.
کد خبر: ۸۶۰۸۴۷۵
|
۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت‌الاسلام اکبر قیامی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در حاشیه افتتاح نمایشگاه وقف درمشگین‌شهراظهارداشت: یکی از اولویت‌های اساسی اوقاف و امور خیریه استان در راستای ترویج فرهنگ وقف در استان گسترش برنامه‌های فرهنگی در بقاع متبرکه و امامزاده‌های استان است که در این زمینه نیاز است برنامه‌های فرهنگی در امامزاده‌های مشگین‌شهر افزایش یابد.

وی با اشاره به تاثیرگذاری برنامه‌های فرهنگی در ترویج کارهای عام‌المنفعه تصریح کرد: اوقاف و امور خیریه مشگین‌شهر با برگزاری برنامه‌های فرهنگی در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه می‌تواند علاوه بر استفاده از فضای معنوی این اماکن مقدس، از ظرفیت این اماکن برای ترویج و نشر فرهنگ وقف به عنوان حسنه‌ای ماندگار در جامعه تلاش کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان از ثبت 503 موقوفه در استان اردبیل خبر داد و افزود: با پیگیری‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و مسئولان مربوطه فضای امامزاده‌های استان بیش از 14 هزار متر افزایش یافته است که با برنامه‌ریزی‌های اساسی در صدد افزایش فضاهای بقاع متبرکه در استان اردبیل هستیم.

قیامی بیان کرد: شهرستان مشگین‌شهر با 123 موقوفه و 277 رقبه جزو شهرستان‌های مطرح در استان اردبیل است که نشان می‌دهد در زمینه فرهنگ وقف و ترویج آن در این شهرستان برنامه‌های خوب و تأثیرگذاری اعمال شده است.

وی از اجرایی شدن 6 کارگروه استان در راستای ترویج وقف خبر داد و گفت: با توجه به اینکه باید وقف‌های جدید در جامعه متناسب با نیازهای فعلی جامعه باشد در این راستا خیران باید موقوفه‌های خود را در موضوعاتی نظیر تأمین هزینه ازدواج، اهدا جهیزیه برای نوعروسان نیازمند، کمک به بیماران صعب‌الاعلاج و هزینه‌های کمک تحصیلی به خانواده های نیازمند وقف کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل اظهار کرد: افزایش موقوفات در جامعه سبب بهره‌مندی اقشار ضعیف و کم درآمد از رفاه نسبی می‌شود و با ترویج امر وقف می‌توانیم شاهد توسعه فضاهای علمی آموزشی، ساماندهی بافت‌های فرسوده به نفع عموم افراد و همچنین رسیدگی به خانواده‌های بی‌بضاعت در سطح استان اردبیل باشیم که سعادت دنیوی و اخروی را نیز به همراه‌دارد.

ارسال نظرات