مدیرکل اوقاف استان سمنان:

طرح میقات الرضا (ع) در استان سمنان پیگیری می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: طرح میقات الرضا (ع) در استان سمنان برای خدمات‌رسانی مطلوب به زائران حرم امن رضوی پیگیری می‌شود.
کد خبر: ۸۶۰۸۶۲۰
|
۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله واحدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تلاش جدی به‌منظور اجرایی شدن طرح میقات الرضا (ع) در استان سمنان صورت گرفته است و این کوشش‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: طرح میقات الرضا (ع) در استان سمنان برای خدمات‌رسانی مطلوب به زائران حرم امن رضوی پیگیری می‌شود.

وی افزود: تاکنون بالغ‌بر 15.5 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری با مشارکت بخش خصوصی در بقاع متبرکه استان سمنان انجام ‌شده؛ همچنین 70 میلیارد تومان پروژه‌های استان سمنان آماده سرمایه‌گذاری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: وظیفه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، احیای موقوفات، به‌روزرسانی اجاره‌ها و ایجاد موقوفات جدید در استان است.

واحدی از برگزاری مسابقات استانی و شهرستانی قرآن کریم و . . . در استان سمنان خبر داد و گفت: برخی از مسابقات شهرستانی در استان سمنان از مسابقات استانی استان‌های دیگر نیز از سطح کیفی بالاتری برخوردار است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: همچنین مسابقات استانی در استان سمنان به دلیل کیفی‌سازی سطح مسابقات، قابلیت پخش از شبکه‌های ملی را دارد.

واحدی افزود: سهمیه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در بخش تربیت حافظان قرآن مجید، 8 هزار و 500 نفر بوده است که با همت فعالان استان تا پایان سال گذشته، 8 هزار و 700 نفر تربیت ‌شده و گواهی خود را دریافت کرده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: امسال نیز 3 هزار و 700 نفر برای حضور در بخش حفظ قرآن کریم ثبت‌نام به عمل ‌آورده‌اند و امید می‌رود در استان سمنان 11 هزار نفر حافظ قرآن باشند.

واحدی برنامه‌ریزی و رسیدن به عدد 11 هزار نفر حافظ قرآن را تنها مقدمه‌ای برای دیگر برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان دانست و بیان کرد: در آینده‌ای نزدیک در عرصه تفسیر و مفاهیم نیز ورود پیدا خواهیم کرد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار