کارشناس ارشد مسائل سیاسی سپاه گفت: اولین قدم مقابله با جنگ نرم ، باور مسئولین و مردم به وجود این جنگ است که متاسفانه این باور ضعیف است.
کد خبر: ۸۶۰۸۶۲۵
|
۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷
مرتضی احمدیان در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود با پرداختن به موضوع ستاد فرماندهی جنگ نرم اظهار کرد: مدت هاست موضوع جنگ نرم و مشتقات آن اعم از تهاجم فرهنگی،شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و... توسط مقام معظم رهبری به صراحت اعلام و نگرانیهای ایشان از مسائل فرهنگی بطور واضح بیان گردیده است و در دیدارهای مختلف با اقشار گوناگون خصوصاً دولتمردان نظام مطالبات ایشان به کرات مطرح شده است.

وی افزود: به فرمایش ایشان همه ما می دانیم که جنگ نرم جدی است و دشمن از طرق مختلف و ابزار گوناگون درصدد تحمیل عقاید خود و در ادامه تغییر رفتار ملت ایران و در نهایت براندازی نرم و خاموش از طریق مسائل فرهنگی است.

احمدیان با اشاره به نمونه های بارز تغییر رفتار جامعه ایران خاطر نشان کرد: نمونه های بارز و آشکار این تغییر رفتار در سخنان مختلف مقام معظم رهبری در خصوص تغییر سبک زندگی در مردمایران عزیز، عدم رشد معنویت در سطح اجتماع هم پای دیگر پیشرفت های نظام را می توان مشاهده کرد.

وی با اشاره به وضعیت میدانی اثرگذاری جنگ نرم تصریح کرد: در وضعیت میدانی نیز شاهد رشد تغییرات مختلف در ظاهر مردم و خصوصاً جوانان عزیز و همچنین بعضاً هم رنگ شدن اصول اعتقادی و رفتاری در مردم و از بین رفتن قبح بسیاری از مسائل شرعی که همه را می توان به تهاجم فرهنگی و نهایتاً جنگ نرم مرتبط دانست.

کارشناس ارشد مسائل سیاسی سپاه ادامه داد: به نظر می رسد از آنجا که دشمن ما و استکبار جهانی در جبهه های مختلف از جمله سیاسی و اقتصادی در جنگ با نظام جمهوری است، و چون مسائل مختلف اقتصادی و سیاسی با روزمره مردم سروکار دارد و دولتمردان نیز بیشتر تلاش خود را در این جهت معطوف داشته اند لذا موضوع مهم فرهنگ توسط متولیان آن به فراموشی سپرده شده است.

وی افزود: ای کاش 10درصد از این همه جلسات که مخصوص موضوعات اقتصادی تشکیل می شود و این همه رفت آمدهای سیاسی در داخل و خارج کشور که برای به دست گرفتن قدرت و ... انجام می شود که البته در جای خود دارای اهمیت است به موضوعات فرهنگی و مقابله با جنگ نرم پرداخته می شد.

احمدیان با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در موضوع اهمیت فرهنگ بیان کرد: مقام معظم رهبری می فرمایند« مسائل فرهنگی مانند اقتصادی نیست که در صورت کمبود با یک یارانه بشود آن را حل کرد» و یا در دیدار دولتمردان در هفته دولت امسال فرمودند« مسائل فرهنگی خواب را از چشم آدم می رباید»؛ آیا اینها همه نشان دهنده درجه اهمیت فرهنگ و جنگ فرهنگی تحمیلی دشمن علیه ما نیست؟!

وی تصریح کرد: باید به مسائل فوق استفاده از ابزار بروزه کارآمد دشمن را در جنگ نرم اعم از ماهواره ها،فضای مجازی،شبکه های اجتماعی،تشکیل گروه ها و فِرَق مختلف برای به انحراف کشیدن اذهان مردم و جوانان ما و موارد بسیار دیگر را اضافه کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر شاهرود با تاکید بر اینکه همه اینها یعنی سهل انگاری در پرداختن به مسائل فرهنگی و استفاده از ابزار مختلف توسط دشمن است عنوان کرد: متاسفانه باعث شده جنگ نرم در طول سالیان گذشته تاثیر خود را بگذارد و آنچه را که در کف خیابان ها و در مشاهدات میدانی می بینیم همگی از آثار آن است.

وی با اشاره به برخی سوالات گفت: حال راه کار چیست؟ چه باید کرد؟ هم چنان باید نشست و مشاهده کرد و باز هم باید با حالت انعطاف و دفاعی کارکرد؟ستاد فرماندهی مقابله با جنگ نرم دشمن کجاست؟ مگر جنگ نیست؟ مبارزه در جنگ نیاز به سازمان رزم و عده و عُده ندارد؟ چرا ما از داشته های محکم و پرمحتوای فرهنگ اصیل خود خوب استفاده نمی کنیم؟ چرا ما از ابزار مناسب در جهت مقابله با دشمن بهره نمی بریم؟ چرا مردم ما نسبت به مسائل فرهنگی ،دینی،اعتقادی و .. خود ضعیف شده اند؟و چراهای دیگر...

مسئول کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شاهرود با اشاره به تشکیل نشدن ستاد فرماندهی مقابله با جنگ نرم گفت: شاید تمام این چراها بدلیل این است که ما ستاد فرماندهی مقابله با جنگ نرم را در کشور تشکیل نداده ایم،شاید بدلیل این است که موضوع فرهنگ در کنار سایر مسائل مانند سیاسی و اقتصادی از اهمیت کمتری برخوردار است.

وی تصریح کرد: پر واضح است این ستاد فرماندهی باید همان شورای عالی انقلاب فرهنگی و زیر مجموعه های آن در کشور مانند شورای فرهنگ عمومی در استان ها و شهرستان هلا که به عنوان سازمان رزم در جنگ نرم باید استفاده شود می باشد ولی چرا نمی شود؟!

احمدیان افزود: دلیل اصلی عدم فعالیت در مقابل جنگ نرم فرهنگی را می توان عدم پذیرش واقعیتی به نام جنگ نرم توسط مسئولین و دولتمردان دانست.

وی با اشاره به اولین قدم مقابله با جنگ نرم اظهار کرد: اولین قدم مقابله با جنگ نرم ، باور مسئولین و مردم به وجود این جنگ است که متاسفانه این باور ضعیف است؛ اگر این واقعیت در ذهن مسئولین ما وجود داشت حداقل درصدی از تلاش های خود را به این امر معطوف می داشتند و قطعاً آن تلاش ها تاثیرات خود را می گذاشت.

عضو شورای اسلامی شهر شاهرود تصریح کرد:آخرین باری که شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل گردید کی بود؟ آخرین و مهمترین تصمیماتی که در خصوص مسائل فرهنگی در کشور گرفته شد چه بود؟ آثار مترتب در جلسات شورای فرهنگ عمومی در استان ها و شهرستان ها در مقابله با جنگ نرم چه بوده است؟

وی تاکید کرد: موضوع مهندسی فرهنگی در کشور و عملیاتی کردن آن با چه ارگانی است و کِی انجام شده است؟ چه زمانی و چه نهادی می بایست هماهنگ کننده این همه سازمان فرهنگی مجتهد در کشور باشد؟ و بسیار سوالات دیگر که همگی ما را از پرداختن به مسائل فرهنگی بازداشته و دچار ابتلای مردم و جامعه ما به فرهنگ غربی و غیر اسلامی شده؛ همان که دشمن از ابتدا به دنبال آن بوده و نقشه آن را در سر می پرورانده است؟

مسئول کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شاهرود گفت: بیاییم جنگ نرم را باور کنیم و ستاد فرماندهی جنگ نرم را تشکیل داده و فعال نماییم تا ضمن اینکه همه نهادها به وظایف خود آشنا شوند، مهم هر یک در این مقابله به عنوان سازمان رزم در این کارزار مشخص گردد.

وی تاکید کرد: فرهنگ اسلام فرهنگ غنی و پرباری است که اگر خوب استخراج شود و به گوش مردم دنیا برسد قطعاً تاثیرات خود را خواهد گذاشت و امید داریم در همه صحنه های جنگ و نبرد با استکبار جهانی پیروز میدان باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها