پروژه پایاب خداآفرین که پروژه عظیم در منطقه مغان و در حال اجرا است با اتمام آن اسکان عشایر در 200 قشلاق انجام می شود.
کد خبر: ۸۶۰۸۶۷۶
|
۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز، قادر هنرمند، مدیرکل امور عشایری استان اردبیل در جلسه کمیته مسکن، عمران روستایی و عشایری در اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر 80 هزار نفر عشایر استان در 570 قشلاق زندگی می‌کنند که 6 درصد جمیعت استان را تشکیل می‌دهند.

وی گفت: 30 درصد لبنیات کشور توسط این عشایر تولید می‌شود که تولیدات جامعه عشایری سالانه بیش از 250 میلیارد ریال است.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل یادآور شد: امور عشایر 4 وظیفه قانونی دارد که یک وظیفه جدید آن آئین‌نامه آمایش جمیعت‌ها در فرهنگ اصیل و غیرتمندی عشایر است.

هنرمند بیان کرد: پروژه پایاب خداآفرین که پروژه عظیم در منطقه مغان در حال اجرا است که با اتمام این پروژه‌‌ها اسکان در 200 قشلاق و آبادی انجام می‌شود.

این مسئول ادامه داد: برای این آبادی‌ها تهیه و اجرای طرح هادی روستایی نیز لازم خواهد بود و تدوین برنامه‌ها باید با الزامات منابع مالی و انسانی باشد تا اجرایی شود.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل با بیان اینکه هشت تشکل در مناطق عشایری به جامعه عشایری ارائه خدمات می‌کنند، افزود: بهره‌مندی 40 درصد از جامعه عشایری از صندوق توسعه روستایی و عشایری جزو راهبردها است.

هنرمند تصریح کرد: تلاش ما بر این است تا 12 درصد رقم فعلی را در حوزه پوشش بیمه‌ای به 40 درصد برسانیم که البته در پوشش بیمه‌ای جامعه دامی نیز اقدامات خوبی انجام شده است.

این مسئول وجود یک میلیون و 500 هزار واحد دامی را یادآور شد و گفت: در کنار پوشش بیمه دام جامعه عشایری که در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته پوشش خود جمعیت عشایری نیز با کارگزاری‌ها و تشکل‌های فعال در این مناطق در اولویت است.

ارسال نظرات