خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری قم گفت: یکی از برنامه‌های مهم ما در راستای حمایت از نخبگان و پژوهشگران استان حمایت مستقیم از ایده‌هایی است که در سازمان‌ها و نهادهای دیگر موردحمایت واقع نمی‌شود.
کد خبر: ۸۶۰۸۷۰۲
|
۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مجتبی مرادی طی سخنانی با اشاره به فعالیت‌های سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری قم در 5 سال اخیر اظهار داشت: این سازمان در حوزه‌هایی وارد عمل می‌شود که در سطح استان با خلأ کار علمی و پژوهشی مواجه باشد.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری قم در خصوص برنامه‌های کلی این سازمان افزود: یکی از برنامه‌های مهم ما در راستای حمایت از نخبگان و پژوهشگران استان حمایت مستقیم از ایده‌هایی است که در سازمان‌ها و نهادهای دیگر موردحمایت واقع نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حمایت‌های سازمان ما در این خصوص از طریق در اختیار قرادادن کارگاه و ابزارآلات موردنیاز و معرفی به مراکزی مانند مرکز رشد صورت می‌گیرد.

مرادی با اشاره به برنامه‌های سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه استان قم تصریح کرد: بخش دوم حمایت‌های ما از طریق تأمین هزینه‌های مالی اجرای پروژه‌های ابتکاری تا سقف 10میلیون تومان برای ایده‌های غیرنظامی و 25میلیون تومان برای ابداع و اختراع‌های نظامی انجام می‌شود.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری قم افزود: حمایت مالی در مواردی که با اعلام نیاز مناسب بازار مواجه شود، بیش‌تر از این مبالغ نیز در نظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت این سازمان در حوزه مشاوره، بازاریابی و کارشناسی تولید و فروش اعلام کرد: تلاش ما این است که از ارتباط‌هایی که با نهادهای دولتی و حکومتی مانند سپاه و ادارات استان داریم در جهت پیداکردن بازار فروش مناسب استفاده کنیم.

مرادی خاطرنشان کرد: به نظر ما کار اصلی در حوزه ابداع‌ها و اختراع‌ها داشتن ارتباط مناسب با بازار و صاحبان صنایع است درحالی‌که برای فروش مسکن و خودرو بنگاه‌های معاملاتی وجود دارد برای بازار پژوهش و اختراع چنین بنگاهی راه‌اندازی نشده است.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری قم افزود: یکی از برنامه‌های ما راه‌اندازی سایت یا نشریه‌ای است که حلقه ارتباط صاحبان صنایع و سرمایه با مخترعان و مبتکران باشد تا هر دو قشر برای رفع نیاز خود به آن مراجعه کنند.

وی در خصوص شرایط اختراع‌ها و ابتکارها عنوان کرد: نیازی به ثبت اختراع ایده‌ها در نهادهای دولتی وجود ندارد چراکه سازمان ما با استفاده از گروه کارشناسی خود آن‌ها را بررسی می‌کند و در صورت قابل‌اجرا بودن از آن حمایت می‌شود.

مرادی گفت: سقف حمایت مالی در ایده‌های مهندسی معکوس یا شبیه‌سازی داخلی تا 3 میلیون تومان است.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری قم بابیان "متأسفانه سازمان ما مخاطب زیادی ندارد"، افزود: علی‌رغم حمایت‌های فراوانی که این سازمان می‌تواند به قشر صاحب ایده ارائه دهد، شاهد استقبال خوبی از سوی نخبگان استان نبودیم.

وی با اشاره به عدم سیاسی‌کاری فعالیت‌های سازمان خاطرنشان کرد: ایده‌ها وارد کارگروه‌های تخصصی می‌شود و پس از تایید کارشناسان وارد مرحله حمایت می‌شوند.

مرادی افزود: حمایت ما تنها در حوزه فنی و صنعتی نیست بلکه در رشته‌های علوم انسانی و انیمشن سازی نیز وارد عمل می شویم.

ارسال نظرات