خبرهای داغ:
در نشست مجمع بسیج هنرمندان مطرح شد:

دغدغه هنرمندان وجود اقدامات جزیره‌ای در عرصه فرهنگ و هنر

حجت الاسلام نظری در نشست مجمع بسیج هنرمندان بیان کرد: در حال حاضر یکی از مشکلاتی که هنرمندان از آن رنج می‌برند وجود اقدامات جزیره‌ای در عرصه فرهنگ و هنر از سوی دستگاه‌های مختلف است.
کد خبر: ۸۶۰۸۷۲۵
|
۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، حجت‌الاسلام عباس نظری معاون فرهنگی سازمان تبلیغات استان قزوین که به نیابت از حجت‌الاسلام علی نعمت‌الهی نایب‌رئیس مجمع بسیج هنرمندان استان قزوین در چهارمین نشست مجمع بسیج هنرمندان، حضور یافته بود با اشاره به پراکندگی برخی از امور فرهنگی و هنری در جامعه که موجب کاهش توان اجرایی مدیران شده است، اظهار کرد: در حال حاضر یکی از مشکلاتی که هنرمندان از آن رنج می‌برند وجود اقدامات جزیره‌ای در عرصه فرهنگ و هنر از سوی دستگاه‌های مختلف است.

وی یادآور شد: اکنون دستگاه‌های مختلف اعم از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل تبلیغات اسلامی، سازمان بسیج هنرمندان و غیره در استان قزوین در عرصه فرهنگ، فعالیت می‌کنند اما با اظهار تأسف به دلیل عدم هماهنگی از سوی برخی مسئولان، اقدامات به صورت جزیره‌ای دنبال می‌شود.

نظری اضافه کرد: راه‌اندازی یک بازارچه، نمایشگاه و یا فروشگاه که امکان عرضه محصولات تولید شده در عرصه‌های فرهنگی و هنری استان قزوین را داشته باشد می‌تواند بخشی از نیازها و دغدغه‌های هنرمندان را کاهش داده و فعالان این حوزه را با توسعه توان اجرایی مواجه کند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین یادآور شد: محصولات و وسایل متنوعی در عرصه‌های هنری گوناگون تولید می‌شود که ایجاد فضای مناسب با هدف عرضه و فروش این محصولات می‌تواند در ارتقای کمی و کیفی برنامه‌های هنرمندان و تداوم فعالیت‌های آن‌ها مفید و مؤثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: عدم شناخت مردم از هنرمندان فعال در جامعه یکی دیگر از مشکلات و موانع اجرایی نیروهای فعال در عرصه هنر است که باید بهبود یابد تا زمینه شکوفایی برنامه‌های فرهنگی و هنری در قزوین ایجاد شود.

نظری در خاتمه مطرح کرد: بهره‌مندی مسئولان دستگاه‌های اجرایی از توان و ظرفیت هنرمندان استان قزوین در خصوص اقدامات فرهنگی و دینی مختلف نیز از اهمیت و لزوم فراوانی برخوردار است چراکه برنامه‌های مورد نظر هنرمندان باید در عرصه‌های اجتماعی و مذهبی استان، قابل لمس باشد تا مورد استقبال و استفاده مردم قرار گیرد.

1003/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار