خبرهای داغ:
در چهارمین مجمع بسیج هنرمندان قزوین مصوب شد:
اندیشکده مجمع بسیج هنرمندان استان قزوین در چهارمین نشست هنرمندان و مسئولان این مجمع تشکیل شد.
کد خبر: ۸۶۰۸۷۵۴
|
۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، چهارمین مجمع بسیج هنرمندان استان قزوین که با حضور هنرمندان، مسئولان و اعضای این مجمع،در سالن اجتماعات مولانا شهرستان قزوین برگزار شد.

جعفر حسینی عضو بسیج هنرمندان استان قزوین در عرصه موسیقی با اشاره به اهمیت برگزاری و تداوم نشست‌های مجمع بسیج هنرمندان قزوین اظهار کرد: این نشست‌ها می‌تواند نقش برجسته‌ای در رفع نیازها و کاهش دغدغه‌های هنرمندان داشته باشد.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات موجود در حوزه فرهنگ و هنر، کاهش شدید اعتبارات بوده و نباید بسیاری از امور حوزه فرهنگ و هنر را فدای فعالیت‌های اقتصادی کرد زیرا نیازهای فرهنگی و هنری جامعه مانند سایر امور، ضروری بوده و باید از سوی مسئولان مورد توجه قرار گیرد.

حسینی ادامه داد: در صورتی که بودجه مورد نیاز فعالیت‌های فرهنگی به هنرمندان اختصاص یابد، نیروهای فعال در این عرصه، توانایی ارائه آثار بسیار برجسته و خلاقانه‌ای را دارند که رفع نیازهای اقشار مردمی در این زمینه را موجب می‌شود.

عضو بسیج هنرمندان استان قزوین در عرصه موسیقی با اشاره به نیازهای اولویت‌دار هنرمندان در جامعه تصریح کرد: رشد فضای اجتماعی و باز شدن افق دید مردم، یکی از امور مورد نیاز جامعه را برای ایفای نقش در عرصه‌های گوناگون تشکیل می‌دهد.

وی به نقش هنرمندان بسیجی در زمینه بصیرت‌افزایی جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: اگر فعالیت هنرمندان مانند سایر اقشار در راستای ارتقای بصیرت دینی و اجتماعی مردم صورت گیرد با ارائه آثار هنری، نیازهای مختلف آن‌ها را می‌توان رفع کرد.

حسینی یادآور شد: اگر بصیرت در جامعه افزایش یابد از یک سو اقدامات هنرمندان به وسیله مردم به صورت منطقی‌تر و عقلانی‌تر دنبال می‌شود و از سوی دیگر، هنرمندان در عرصه‌های گوناگون اقدام به خلق آثاری می‌کنند که زمینه ایجاد پویای و نشاط مناسب در جامعه فراهم شود.

نداشتن بیمه به معنای عدم برخورداری از آینده شغلی روشن است

مریم خلیلی خبرنگار هفته‌نامه مینودر با اشاره به مشکلات هنرمندان استان قزوین، تصریح کرد: موضوع بیمه و عدم تحقق وعده‌های مسئولان در یک سال اخیر، یکی از مهم‌ترین مشکلات در این حوزه است که موجب شده بسیاری از هنرمندان فعال این استان را با مشکل مواجه و امنیت شغلی مورد نیاز را از آن‌ها سلب کند.

وی مطرح کرد: با وجود مراجعات و نامه‌نگاری که با مسئولان مربوطه در پایتخت از سوی مدیر هفته‌نامه مینودر صورت گرفته است اما تاکنون بنده پاسخ روشنی دریافت نکردم که لازم است با بهبود روند پیگیری مسئولان، مشکلات بیمه‌ای تمامی هنرمندان ازجمله خبرنگاران حل شود.

خلیلی اضافه کرد: حمایت مسئولان از هنرمندان در عرصه‌های مختلف در قالب طرح‌های بیمه‌ای که ضمن برآورده کردن نیاز آن‌ها از اهمیت قابل توجهی برخوردار است زیرا توسعه توان اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هنرمندان را به دنبال دارد.

خبرنگار هفته‌نامه مینودر بابیان اینکه نداشتن بیمه به معنای عدم وجود آینده شغلی روشن و مشخص است، تأکید کرد: این موضوع، نگرانی بسیاری را برای هنرمندان ایجاد کرده و موجب کاهش توان اجرایی، مانع از حضور هرچه فعال‌تر در عرصه‌های فرهنگی و هنری و خدمت‌رسانی مطلوب به جامعه شده است.

لزوم بهره‌مندی از حداقل حقوق مصوب وزارت کار، جزو دغدغه‌های هنرمندان است

محمد درویشوند خبرنگار روزنامه جوان استان قزوین تصریح کرد: علاوه بر بیمه پایه و تکمیلی که سرانجام سال‌ها فعالیت هنرمندان را مشخص می‌کند و به آن‌ها آرامش خاطر می‌دهد، بهره‌مندی از حقوق ثابت که برابر با حداقل میزان مصوب از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باشد یکی دیگر از دغدغه‌های هنرمندان را تشکیل می‌دهد.

وی بیان کرد: با اظهار تأسف در حال حاضر تعداد قابل توجهی از هنرمندان به‌خصوص خبرنگاران با توجه به نیازها و مشکلات موجود در جامعه و با هدف تأمین معاش خانواده خود در کنار برنامه‌های فرهنگی و هنری اقدام به انجام فعالیت‌های شغلی دیگر می‌کنند تا موجب ارتقای توان اقتصادی آن‌ها شود که عدم توجه کافی به نیازهای جامعه در حوزه فرهنگ و هنر را به دنبال دارد.

این خبرنگار با اشاره به اقدامات برخی از اصحاب رسانه که با هدف توسعه توان اقتصادی صورت می‌گیرد، اظهار داشت: انجام امور غیرحرفه‌ای در عرصه خبر و اطلاع‌رسانی جزو مسائل و مشکلاتی است که گریبان اصحاب رسانه را گرفته است و با پیگیری فعالیت‌های اقتصادی به شکل خبر سفارشی، مانع از تبیین مشکلات و نیازهای روز جامعه در تعدادی از رسانه‌ها و مطبوعات می‌شود.

درویشوند مطرح کرد: برخی از خبرنگاران نیز که در راستای فعالیت‌های غیرحرفه‌ای گام برنمی‌دارند با شرایط سخت اقتصادی مواجه بوده و نیاز خود و خانواده را به سختی تأمین می‌کنند.

 

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها