احداث مزارع پرورش میگو در راستای اقتصاد مقاومتی نه تنها در روغن کاری چرخه اقتصاد موثر بوده بلکه زمینه ای برای اشتغال تعداد زیادی از جوانان این شهرستان فراهم شده است.
کد خبر: ۸۶۰۸۸۰۶
|
۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان هرمزگان، احمد درویشی فعال اقتصاد مقاومتی ، اهمیت احداث مزارع پرورش میگو را بستری مناسب برای ایجاد اشتغال جوانان و رونق چرخه تولید دانست و گفت: احداث مزارع پرورش میگو در دو قسمت تیاب شمال و جنوبی بستر مناسبی برای ایجاد اشتغال جوانان برای رونق کسب و کار و چرخه اقتصاد مفید و موثر واقع شده است.

وی اظهارکرد: آبزیان نقش و جایگاه حائز اهمیتی در زندگی انسان با توجه به امراض گوشت های قرمز یکی از منابع پروتئینی (پروتئین سفید ) محسوب می شوند.

درویشی تصریح کرد: از آنجایی که اجرای طرحهای پرورش میگو در مقایسه با صنایع دیگر نیاز به سرمایه اندک جهت تاسیس و راه اندازی مزارع با توجه به وجود بازار مصرف و تقاضا در داخل و خارج از کشور و همچنین پایین بودن هزینه تولید و بازگست سرعت سرمایه در مقایسه با دیگر صنایع اجرای این طرح موفقیت آمیز بوده است.

این فعال عرصه اقتصاد مقاومتی موفقیت طرح اجرایی خود را مشاوره کارشناسان و تسهیلات دریافتی از بسیج سازندگی شهرستان میناب عنوان کرد و افزود: جوانان می توانند با سرمایه کم در چرخه تولید و رونق اقتصاد کشور سهیم باشند.

درویشی شرایط اقلیمی را بر توسعه و ترویج اقتصاد مقاومتی در زمینه پرورش میگو مفید دانست و تاکید کرد: شرایط اقلیمی مناسب زمینه ای مناسب برای به زیر کشت بردن مزارع حداقل دو مرحله در یکسال را فراهم می کند.

ارسال نظرات