سعی بر این است که بسیجیان را در مسیر توانمندسازی اقتصادی سوق دهیم که در این راستا بیش از 1200نفر مشاوره رایگان ارائه شده تا در تقویت اقتصاد مقاومتی ورود پیدا کنند.
کد خبر: ۸۶۰۸۸۵۳
|
۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، عظیم سرداری، رئیس سازمان بسیج سازندگی اردبیل در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: بسیج در کنار حضور در عرصه‌های مختلف براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری و در تبیین اقتصاد مقاومتی فعالانه حضور پیدا کرده و در کنار برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی، اطلاع‌رسانی، آموزش و توانمندسازی عملی و تخصصی نیروها، در اجرای طرح بسیج همگام با کشاورزی ورود پیدا کرده است.

وی از اعطای تسهیلات بانکی برای مشاغل خانگی، تولید قارچ، گیاهان دارویی، پرورش ماکیان، آبزیان، صنایع تبدیلی و تکمیلی، اصلاح باغات، توسعه گلخانه‌ها، پرواربندی گوساله و... خبر داد و تصریح کرد: بسیج در ارتقا سلامت جامعه و طرح‌های سازندگی نیز آستین بالا زده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قدرت‌نمایی بسیجیان را در هفت حوزه از سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی یادآور شد و گفت: ما در بند اول این سیاست‌ها در بحث فعال‌سازی تمامی امکانات و بهره‌گیری از سرمایه‌های انسانی ورود پیدا کردیم.

سرداری ضرورت تقویت عوامل تولید، تأمین امنیت غذایی، اصلاح الگوی مصرف، تقویت فرهنگ جهادی، آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی و همراهی کردن عوامل دخیل را با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به عنوان یک نیاز ضروری و حیاتی یادآور شد.

وی با یادآوری اینکه ما در قالب همایش‌ها و برنامه‌های حوزه فرهنگسازی سعی کردیم تا بسیجیان را در مسیر توانمندسازی اقتصادی و جهاد توانمند در این حوزه سوق دهیم، افزود:بیش از 1200نفر مشاوره رایگان ارائه شده تا در تقویت اقتصاد مقاومتی ورود پیدا کنند.

سرداری فعالیت‌های انجام شده در حوزه آموزشی را به صورت عملی و حرفه‌ای یادآور شد و بیان کرد: امسال 2600 نفر از این آموزش‌ها بهره‌مند شده و قرار است سال آینده نیز بیش از سه هزار نفر از این آموزش‌ها استفاده کنند.

وی برپایی کارگاه‌های آموزشی برای فعال کردن واحدهای تولیدی و اقتصادی را یادآور شد و اضافه کرد: ما در بیش از 400 پایگاه آموزش‌هایمان را آغاز کردیم و برای سال آینده نیز قرار است این آموزش‌ها تا 500 پایگاه ارتقا یابد.

سرداری بازدید از 285 کارگاه اجرایی به همراه ترویج برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و تقویت و توانمندسازی 186 گروه جهادی فعال در مناطق روستایی و محروم را یادآور شد و ادامه داد: ما برای روستاییان در توسعه مشاغل خانگی همایش محصولات ارگانیک و تولید محصولات با کیفیت بالا را مد نظر قرار دادیم.

وی با یادآوری اینکه در سال گذشته برای یک‌هزار و 300 نفر و امسال نیز دو هزار نفر تسهیلات کم بهره اشتغالزا پرداخت شده است، گفت: در سال آینده نیز قرار است سه هزار نفر از این تسهیلات که از طریق بانک مهر اقتصاد پرداخت می‌شود، بهره‌مند شوند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل فعالیت بسیجیان را در 12 عرصه فعالیت توانمندسازی اقتصادی یادآور شد و افزود: قطعاً اشتغال خانگی و زودبازده برای دو هزار نفر جزو برنامه‌ریزی‌های اصلی و اساسی است که در استان اردبیل باید به انجام برسد.

ارسال نظرات