مسابقات علمی:

پیشرفت دانشجویان و دانش آموزان در عرصه هوا فضا

در لیگ موشک کاغذی نیز 257 نفر از مقطع ابتدایی شرکت کرده بودند که نهایتاً پس از برگزاری دوره مقدماتی در سطح مدارس، 91 نفر به فینال راه یافتند.
کد خبر: ۸۶۰۸۸۷۸
|
۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، هاشم پورزاهد، دبیر اجرایی مسابقات در حاشیه برگزاری مسابقات پرنده‌های بدون سرنشین به مناسبت یادواره خلبان شهید غفور جدی که توسط معاونت سمای دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل برگزار شد اظهار داشت: این مسابقات در سه لیگ بالن هوای گرم، گلایدر و موشک کاغذی برگزارگردید.

وی با بیان اینکه لیگ بالن هوای گرم مختص دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه بود، افزود: در این لیگ بالغ بر 70 نفر در قالب 33 تیم حضور داشتند.

پورزاهد با بیان اینکه در لیگ گلایدر 14 تیم متشکل از شش تیم دانشجویی و هشت تیم دانش‌آموزی حضور داشتند، اضافه کرد: در لیگ موشک کاغذی نیز 257 نفر از مقطع ابتدایی شرکت کرده بودند که نهایتاً پس از برگزاری دوره مقدماتی در سطح مدارس، 91 نفر به فینال راه یافتند.

دبیر اجرایی مسابقات پرنده‌های بدون سرنشین با بیان اینکه چندین رشته از جمله هوا و فضا در استان مغفول و مظلوم واقع شده‌اند و هیچ تحرکی نسبت به آنها مشاهده نمی‌شود، تصریح کرد: تصمیم گرفتیم به عنوان یک نهاد علمی در رشته هوا فضا وارد و چنین مسابقاتی را برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه مسابقات موشک‌های کاغذی سال گذشته پی‌ریزی شد و با برگزاری آن شاهد بازتاب علمی خوبی نیز بودیم، خاطرنشان کرد: در این رشته سال گذشته رکورد ورودی به فینال شش متر بود، ولی امسال این رکورد به 7.5 متر افزایش یافت.

پورزاهد با بیان اینکه سال گذشته جامعه دانش‌آموزی را برای علم هوا فضا آماده کردیم، گفت: امسال با علم و وسعت بیشتر اقدام به برگزاری این مسابقه کردیم.

دبیر اجرایی مسابقات پرنده‌های بدون سرنشین با بیان اینکه در صورت حمایت مسؤولین دانشگاه، آمادگی برگزاری این مسابقات را بصورت منطقه‌ای و کشوری در سال آینده داریم، افزود: در این مسابقات محدودیتی برای سمایی و غیرسمایی بودن شرکت‌کنندگان وجود ندارد.

وی در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه این مسابقه بصورت خودجوش و به یاد خلبان شهید غفور جدی توسط معاونت سمای دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل برگزار شد، تصریح کرد: نباید اجازه دهیم چنین شهدای ارزشمندی مظلوم واقع شده و فراموش شوند.

ارسال نظرات