رئیس منابع طبیعی بهاباد:

پروژه منارید در ۵ نقطه بهاباد اجرا می‌شود

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بهاباد با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی کشت پسته ارگانیک، از اجرای پروژه منارید در ۵ روستای بهاباد خبر داد.
کد خبر: ۸۶۰۸۸۸۵
|
۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از بهاباد: محمدرضا گرانمایه در نشست کمیته مدیریت حوزه آبخیز شهرستان بهاباد که با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان ادارات کل استان خراسان شمالی، مدیر اجرایی ملی پروژه ملی منارید، و مسئولان بهاباد برگزار شد، اظهار داشت: در روستاهای اجرای طرح منارید مردم را ترغیب کردیم در اجرای این پروژه مشارکت داشته باشند.

وی با بیان این که مردم هم استقبال بسیار خوبی از این طرح داشتند، گفت: در بحث منابع طبیعی کارهایی به روستائیان واگذار شد تا خود آنها حفاظت از مراتع را داشته باشند به طوری که سبب شد دام خود را کاهش دهند تا این مراتع حفظ شود.

گرانمایه مشارکت بسیار خوب بانوان روستای وحدت‌آباد و تشکیل شرکت تعاونی بانوان در این روستا، اصلاح نژاد دام‌ها، لوله‌کشی معابر آب، کشت جایگزین، معیشت خانوار و زنبورداری را از جمله کارهایی عنوان نمود که روستائیان خودشان با دریافت وام‌های خرد انجام دادند.

وی برگزاری کلاس‌های آموزش تغذیه باغات جهت کشت و تولید پسته ارگانیک، ایجاد کتابخانه در روستای کریم‌آباد و وحدت‌آباد جهت برگزاری آموزش‌های فرهنگی و آموزشی برای بانوان، انجام عملیات بیولوژیک در 120 هکتار از مراتع که توسط بانوان انجام شده است را از برخی برنامه‌های اجرا شده در پروژه منارید عنوان کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بهاباد خاطرنشان کرد: پروژه بین‌المللی منارید در شهرستان بهاباد در پنج پایلوت روستاهای آسفیج، ببروئیه، کمکوئیه، بنستان و کریم‌آباد در حال اجرا‌ است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار