رئیس سازمان صنعت و معدن اردبیل:
در بخش شمالی عملیات شناسایی و پی‌جویی به اتمام رسیده و پردازش نهایی در حال انجام است و در بخش جنوبی نیز علاوه بر عملیات شناسایی و پی‌جویی، پردازش نهایی عملیات نیز انجام شده است.
کد خبر: ۸۶۰۸۹۰۰
|
۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از تسنیم، سید حامد عاملی، رئیس سازمان صنعت و معدن استان در گفتگویی اظهار داشت: ظرفیت‌های بسیار عظیمی در حوزه معدن دارد که در این راستا با رایزنی‌های انجام شده بین سرمایه‌ گذاران در صدد اکتشاف معدن در منطقه هستیم که مطالعات اولیه این طرح آغاز شده است.

وی با اشاره به مطالعه سه پهنه قزل اوزن در خلخال، پهنه سبلان قره سو در مشگین‌شهر و باغرو داغ در اردبیل بیان کرد: مطالعات این سه زودن به دست مشاور سپرده شده است که کل مساحت پهنه 2 هزار کیلومترمربع است و با توجه به تفکیک به دو بخش شمالی و جنوبی در بخش شمالی شرکت پارس پی‌آزما و در بخش جنوبی شرکت زرناب اکتشاف فعالیت دارند.

عاملی با اشاره به دستاوردهای زون‌های در دست مطالعه افزود: در بخش شمالی عملیات شناسایی و پی‌جویی به اتمام رسیده و پردازش نهایی در حال انجام است و در بخش جنوبی نیز علاوه بر عملیات شناسایی و پی‌جویی، پردازش نهایی عملیات نیز انجام شده و شرکت ایمیدرو درصدد برنامه‌ریزی برای مرحله بعدی عملیات است.

وی گفت: برای مطالعات پهنه سبلان سرمایه گذاران شرکت میتکو بیش از 50 میلیارد تومان قرار داد بسته‌ که امیدواریم بعد از اتمام مطالعات اولیه شاهد نتایج مثبت این مطالعات باشیم و بتواینم با ادامه همکاری بخش خصوصی شاهد توسعه بخش معدن منطقه باشیم.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان اردبیل اظهار داشت: راهکارهای توسعه اقتصادی استان اردبیل سرمایه گذاری در بخش معدن است که در این زمینه باید زیر ساخت‌های لازم برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی انجام شود تا شاهد توسعه و شکوفایی منطقه باشیم.

ارسال نظرات