دولت به دلیل منافع خودش و به این دلیل که توان هدایت سرمایه های بانکی به سمت تولید را ندارد، کار راحت را انتخاب کرده و با رونق دادن بازار دلالی تنها نظاره گر مردمی است که شبانه روز در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات اقتصادی هستند.
کد خبر: ۸۶۰۸۹۵۳
|
۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹

عبد المجید شیخی اقتصاددان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: دولت یازدهم در شرایط فعلی با افزایش نقدینگی توانسته بازار دلالی و سفته بازی را رونق دهد و از آنجایی که این نقدینگی در مسیر تولید قرار نگرفته، موجب افزایش تورم شده است.

وی دلالی را از جمله مضار اقتصادی نامید و افزود: دلالی، حرفه تجاری بسیاری از افراد گشته و کالاها در مبادی مختلف جابجا می شود که در این کارزار نرخ سود بالایی به جیب می زنند.

شیخی افزود: دولت به دلیل منافع خودش و به این دلیل که توان هدایت سرمایه های بانکی به سمت تولید را ندارد، کار راحت را انتخاب کرده و با رونق دادن بازار دلالی تنها نظاره گر  مردمی  است که شبانه روز در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات اقتصادی هستند.

این اقتصاددان در خاتمه با اشاره به نقش بانکها در تقویت دلالی افزود: بانک ها نیز در افزایش تورم نقش فزاینده ای ایفا کرده اند و ریسکِ بردن سرمایه به سمت تولید را نپذیرفته اند و به خاطر پایین بودن سود تولید که در دراز مدت هم عاید می شود، از تولید چشم پوشی کرده و با بردن سمت و سوی  قوانین به سوی منافع خودشان، محرک بخش دلالی در دولت یازدهم شده اند.
ارسال نظرات