استاندار گیلان خبر داد:

فعال بودن 250 واحد فناور در گیلان

استاندار گیلان از وجود 250 واحد فناور و نوآور تحت حمایت و پژوهش پارک علم و فناوری در استان خبر داد و گفت: این تعداد واحد فناور پتانسیلی برای ایفای نقش مهم در مقیاس منطقه ای و شبکه است.
کد خبر: ۸۶۰۹۰۳۳
|
۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، دکتر محمدعلی نجفی در اختتامیه دومین مجمع عمومی شبکه پارک های علم و فناوری کشورهای در گیلان  با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام که فرمودند" جویای دانش، جویای رحمت است" اظهار کرد: جوینده دانش رکن اسلام است و پاداشش با پیامبران داده می شود و این حدیث گرانقدر مسئولیت همه ما را سنگین تر می کند.

وی با بیان اینکه امروز دانش به عنوان نیروی لازم برای توسعه اقتصادی شناخته شده است تصریح کرد: کشورهای اسلامی دارای منابع طبیعی گسترده هستند که استفاده صحیح و دانش بنیان از آنها می تواند موجب افزایش و سرعت بخشیدن به توسعه اجتماعی و اقتصادی این کشورها شود.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه لازمه استفاده از این ظرفیت موجود، انجام برخی اصلاحات از جمله تجدید نظر در وضعیت فعلی علم و فن آوری این کشورها ضروری می باشد.

نجفی ادامه داد: بر این اساس ایده پارک های علم و فناوری کشورهای اسلامی(INSTP) با هدف کاهش شکاف تکنولوژی میان بسیاری از جوامع اسلامی و کشورهای توسعه یافته با افزایش سطح تحقیق و توسعه شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه شبکه پارک های علم و فناوری کشورهای اسلمی از طریق گسترش و توسعه همکاری های علمی و پژوهشی و فناوری می تواند نقش مهم و پررنگی در شکوفایی علم و فناوری در کشورهای اسلامی ایفا نماید.

استاندار گیلان اضافه کرد: ایران اسلامی که در سال های پس از انقلاب رشد چشمگیری در عرصه خوداتکایی به تولیدات علم و فناورانه داشه است آماده حمایت همه جانبه از پارک های است؛ بویژه اینکه با شرایط جدید پس از توافق هسته ای و لغو تحریم های ظالمانه، شرایط بهتری را برای انجام همکارهای علمی و پژوهشی ایران در بخش های مختلف فراهم کرده است.

نجفی با اشاره به اینکه گیلان یکی از استان های دانشگاهی و علمی پژوهشی ایران با مراکز گسترده علمی و پژوهشی است افزود: جامعه مهندسی گیلان بویژه در فناوری اطلاعات و ارتباطات یک توان منحصر به فرد در ایران است.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی و قرار گرفتن در مسیر  کریدور شمال و جنوب ظرفیت ارزشمند در تجارت و همکاری های علمی و فناوری با کشورهای آسیایی، حاشیه خزر و اروپا است یادآور شد: گردشگران در حوزه های مختلف یک ظرفیت اختصاصی استان است که یک مرکز رشد تخصصی و گردشگری را به همین علت در استان راه اندازی کردیم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه کشاورزی گیلان از توانمندی های بالقوه ارزشمند برخوردار است افزود: در این راستا مرکز رشد تخصصی کشاورزی در استان راه اندازی شد.

نجفی از وجود 250 واحد فناور و نوآور تحت حمایت و پژوهش پارک علم و فناوری در استان خبر داد و گفت: این تعداد واحد فناور پتانسیلی برای ایفای نقش مهم در مقیاس منطقه ای و شبکه است.

وی با بیان اینکه کنسرسیوم مشترک شرکت های فناور برای صادرات ظرفیت مهمی در تجارت مبتنی بر فناوری و نوآوری است خاطرنشان کرد: ما آمادگی داریم در راستای تقویت شبکه و گسترش همکاری ها در پژوهش های مشترک با دانشمندان و فناوران کشورهای عضو مشارکت کنیم، از دانش فنی و تخصصی استان در اجرای پروژه های کشورهای عضو حمایت کنیم.

استاندار گیلان افزود: همچنین این استان آمادگی دارد تا در راستای برگزاری نمایشگاه های مشترک برای معرفی و بازاریابی محصولات و خدمات فناورانه همکاری نماییم، در صادرات محصولات کشاورزی منحصر به فرد استان گیلان به کشورهای عضو شبکه تسهیل کنیم.

نجفی گفت: گیلان آمادگی دارد تا از ظرفیت کریدور شمال جنوب و کنسرسیوم صادراتی برای پیوند با کشورهای حاشیه خزر خدمات دهیم، از موقعیت گردشگری برای همکاری ها استفاده کنیم و زمینه های تجارت مشترک در محصولات و خدمات فناورانه را گسترش دهیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار