خبرهای داغ:
دومین جشنواره سرودهای حماسی و انقلابی در دو بخش سرود و با نگاهی ویژه به خوانندگان جوان انقلابی فراخوان خود را منتشر نمود.
کد خبر: ۸۶۰۹۰۳۷
|
۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، دومین جشنواره سرودهای حماسی و انقلابی" به همت سازمان بسیج هنرمندان فارس با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه فجر فارس، سازمان بسیج دانش آموزی فارس، دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس، معاونت تعلیم و تربیت سپاه فجر فارس، سازمان بسیج صدا وسیما فارس و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز در بهمن ماه سال جاری برگزار می گردد.

دومین جشنواره سرودهای حماسی و انقلابی، با هدف شناسایی استعدادهای جدید، جوان، خَلّاق، متعهد و برنامه‌ریزی برای رشد آن ها، گشودن دریچه‌های تازه در رویکرد سرود، موسیقی و ترانه، ایجاد بسترهای همکاری با دیگر هنرها، ایجاد بستر مناسب جهت ارتقاء، گسترش سطح علمی و فعالیت گروه‌های سرود بسیج و کمک به فرآیند تولیدات هنری در دو بخش اصلی سرود و نوازندگی و بخش ویژه خوانندگان جوان انقلابی برگزار می شود.  

دبیرخانه این جشنواره پذیرای آثاری با موضوعات همبستگی و انسجام اسلامی در حمایت از مقاومت اسلامی، وحدت اسلامی و مقابله با اندیشه‌های تکفیری، بسیج ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی، بصیرت در مواجهه با فتنه، 9دی (سالروز بصیرت)، سبک زندگی ایرانی-اسلامی و ائمه اطهار، دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت تا 15 دی‌ماه می باشد.

شرکت در بخش ویژه خوانندگان جوان انقلابی برای عموم برادران آزاد است، همچنین حداکثر سن شرکت کنندگان 35 سال تمام می باشد و ارائه اثر با موضوعات جشنواره در قالب دو پاپ و سنتی قابل پذیرش است.

اهداف:

·         شناسایی استعدادهای جدید ؛ جوان؛ خَلّاق ومتعهد (و برنامه ریزی برای رشد آنها.)  

·         گشودن دریچه های تازه در رویکرد سرود و موسیقی وترانه و ایجاد بسترهای همکاری با دیگر هنرها.   

·         ایجاد بستر مناسب جهت ارتقاء و گسترش سطح علمی و فعالیت گروه های سرود بسیج

·         کمک به فرآیند تولیدات هنری.

 

 موضوعات:

1.       همبستگی و انسجام اسلامی در حمایت از مقاومت اسلامی

2.       وحدت اسلامی و مقابله با اندیشه های تکفیری

3.       بسیج، ارزشها و آرمانهای انقلاب اسلامی

4.       بصیرت در مواجهه با فتنه ـ  9 دی (سالروز بصیرت)

5.       سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی وائمه اطهار

6.       دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت

 
بخش های جشنواره:

بخش اصلی : سرود و نوازندگی

•        اجرای گروههای سرود فارسی زبان بدون همراهی ساز(آکاپلّا-Aacapella*) با یا بدون  تکخوان.

•        اجرای گروههای سرود قومی(محلی) بدون همراهی ساز(آکاپلّا-Aacapella*) با یا بدون  تکخوان.

•        اجرای گروه های سرود فارسی با همراهی یک یا چند ساز( الکترونیک یا آکوستیک ) یا بدون تکخوان.(انواع گروههای سرود دانش آموزی، گروههای ملی ـ قومی، کلاسیک، و ... )

•        اجرای گروههای سرود قومی(محلی) با همراهی یک یا چند ساز(الکترونیک یا آکوستیک) یا بدون تکخوان.

•        اجرای تکنوازی با سازهای ایرانی یا بین المللی ....

•        اجرای گروههای نوازنده بدون خواننده و همسرا .(دونوازی، سه نوازی، گروه نوازی،ارکسترهای مجلسی، لاتین و ....)

 

بخش ویژه : خوانندگان جوان انقلابي

•        اجرای آواز(تکخوانی) با یا بدون همراهی ساز (اجرای انواع آوازهای: قومی،کار، آئین های قومی ومحلی،مرثیه، مدّاحی، لالایی، روضه، مَنقَبَت، فایزخوانی، شَروه خوانی ، شَعرخوانی بلوچی, .....  )

•        شرکت در این فراخوان برای عموم برادران آزاد است.

•        حداکثر سن شرکت کنندگان 35 سال تمام می باشد.

•        ارائه اثر با موضوعات جشنواره در قالب دو پاپ وسنتی قابل پذیرش است.

•        شرکت کنندگان می بایست حداقل دونمونه کار خود را به صورت mp3 بر روی لوح فشرده به دبیرخانه تحویل نمایند.

 
توضیحات :

·         جشنواره در دوبخش سرودهای حماسی و انقلابی و فراخوان خوانندگان جوان انقلابی درسطح استان  برگزار و آثار برگزیده سرودهای حماسی به مرحله کشوری ارسال می گردد اما در بخش خوانندگان جوان انقلابي تا مرحله استانی برنامه ریزی شده است.

·       به گروههای سرودی که بدون داشتن هیچگونه وسیله ی موسیقی برنامه اجرا می کنند.در زبان فارسی گروه همسرا یا گروه سرود و در زبان بین المللی موسیقی (که ایتالیایی است) آکاپلّا (Aacapella) نامیده می شوند. گروههای تواشیح نیز نوعی گروه همسرا (آکاپلّا) هستند. در این جشنواره اگر یک گروه تواشیح یا گروه قومی (محلی) اثری داشته باشد می تواند در این جشنواره شرکت نمایند. در اجرای این گروه هاهم صدایی و چندصدایی مهم است.

·       با این گستردگی که برای گروهها و تکخوانی ها و تکنوازی ها در نظر گرفته شده است .تمام شکل های اجرایی از تکنوازی، دونوازی، سه نوازی، گروه نوازی، ارکسترهای مجلسی و تمام سبک ها (ایرانی، قومی، پاپ، کلاسیک، جدید، ...) امکان حضور در این جشنواره را دارند.

·        انتخاب کلام و شعرِ مناسب با موضوعات جشنواره و تلاش در بیان واضح و روشن کلمات و عبارات و تلفیق هنرمندانه و صحیح کلام و موسیقی از مسائل مهم ارزیابی این گروههای هنری است.

·       گروههایی که از ساز استفاده می کنند بسته به اینکه تا چه حد توانسته باشند از امکانات هنری و فنّی آن ساز یا سازها در اولویت انتخاب قرار خواهند گرفت.

·       تعداد افراد گروه هاي سرود 15 الي 20 نفر و گروه هاي همخواني 3 الي 10 نفر باشد و ترکیب جنسی گروهها می بایست تک جنسی ( برادران ) باشد و هرگونه ترکیبی از سازها و آواز در انواع موسیقی و یا تلفیقی می تواند ارائه شود.

·        متن و اشعار قطعات اجرایی ( با ترجمه فارسی ) بصورت فایل word  به همراه آثار ارسالی باید به دبیرخانه تحویل داده شود.

·       شناسنامه هنری (رزومه) تمامی عوامل گروه اعم از آهنگساز(ها) ،تنظیم کننده (ها)، شاعر(ان) ، ترانه سرا(بان) و خواننده (ها)، ... باید در قالب word به پیوست آثار ارسالی  به دبیرخانه جشنواره تحویل داده شود.

·       ذکر عنوان سرود، نام شهرستان/ ناحیه/ حوزه و پایگاه مقاومت/ کانون بسیج هنرمندان برای بسیجیان نواحی الزامی می باشد.

·         ذکر عنوان سرود، نام شهرستان/ منطقه و اسم آموزشگاه و سال تحصیلی ، دوره تحصیلی، نام مدیر،  نام مربی  شماره همراه مربیان /مدیران /فرماندهان پایگاه برای دانش آموزان بسیجی الزامی می باشد.  

·       نوشتن مشخصات خواننده و آهنگ ساز و  شماره تلفن  بر روی لوح فشرده (CD) اثر الزامی می باشد.

·       آثار گروه های سرود و همخوانی بصورت تصویری ضبط و از هرگونه  میکس و edit خودداری شود و بصورت CD به دبیرخانه ارسال گردد.

·       برروی هر لوح فشرده( CD /DVD)  فقط یک فیلم  رایت شود و موارد ذیل چاپ و یا با خط خوانا نوشته شود.

·       قبل از ارسال لوح های  فشرده و آثار از صحت وسلامت آن و ذخیره هر فایل اطمینان حاصل شود، بدیهی است مسوولیت هر گونه نقص و خدشه متوجه شرکت کنندگان خواهد بود.

·       آثار خوانندگان جوان انقلابي می بایست به صورت mp3 و حداکثر دو نمونه از کارهای خود را تا تاریخ مورد نظر به دبیرخانه ارسال کنند.

·       آثاری که محتوای ارزشی (اجتماعی/ خانواده /جوانان / زندگی با نشاط / امید  و..... ) – انقلابی(دستاور دهای انقلاب / ایستادگی مردم /انرژی هسته ای / ظلم ستیزی  /دفاع مقدس  و.....) – مذهبی  (مناسبتی )  داشته باشد امتیاز بالاتری کسب خواهند کرد.

·       پس از داوری آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره و انتخاب برگزیدگان  از گروه های برگزیده جهت شرکت در مرحله  دوم جشنواره دعوت بعمل می آید.

 
گاه‌شمار جشنواره

مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره استان ها 15/10/94

زمان برگزاری جشنواره کشوری نیمه اول بهمن ماه سال 1394  

     
  جوایز جشنواره

بر اساس رای هیات محترم داوران به برگزیدگان اول تا سوم در هر بخش جوایر ارزنده ای تعلق خواهد گرفت.

مقام اول10 میلیون ریال

مقام دوم 7 میلیون ریال

مقام سوم 5 میلیون ریال

 
 شرایط شرکت کنندگان

1.   اعضای گروه های شرکت کننده بایستی از برادران باشند.

2.   آثار ارائه شده با موضوعات مطروحه ی بالا نباید قبلاً در جشنواره، مسابقه با مناسبتی دیگر اجرا شده باشند؛ این آثار باید برای اولین بار و برای شرکت در این جشنواره تولید و اجرا شده باشند.

3.  در اجرای آثار با توجه به موضوعات ارزشی، در تمامی مراحل از تولید تا اجرا، شئونات هنر فاخر با اندیشه ی بسیجی در نظر گرفته و رعایت شود.


  تبصره

 شایان ذکر است طرح های جدید و نوآوری در این زمینه، دارای امتیاز ویژه خواهد بود؛ لذا قابل توجه است که این طرحها قبل از اجرا بایستی به دبیر جشنواره ارائه گردد.

- آثار برگزیده جشنواره های استانی مورد حمایت سازمان مرکزی قرار خواهند گرفت.

- آثار برتر جشنواره  جهت تولیدات تلوزیونی  معرفی  خواهند شد

- در نظر است هماهنگی های لازم جهت انتشار و پخش آثار برگزیده کشوری در سطح بسیج صورت گیرد.


 نشانی دبیرخانه:  

شیراز، بلوار پاسداران، جنب حسینیه عاشقان ثارالله(ع) مرکز آموزشی امام حسین(ع)، طبقه همکف، قرارگاه مهندسی تربیتی شهید شریف قنوتی ارسال نمایند.

 شماره تماس: 07132296029 - 09382558415


ارسال نظرات
پر بیننده ها