مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل:
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل: به منظور معرفی سنت های بومی یلدا برای کودکان، جشنی به نام عیدانه یلدا در تمامی مراکز کانون سطح استان برگزار خواهیم کرد.
کد خبر: ۸۶۰۹۱۰۲
|
۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، هاجر جمادیه، مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، در نشست خبری با خبرنگاران یکی از عوامل پیشرفت جامعه را قلم نقاد خبرنگاران دانست و گفت: پر انرژی ترین و مهمترین بخش خبرنگاری نقد سازنده آن هاست که به مدیران برای انجام هرچه بهتر وظایفشان کمک می کند.

جمادیه افزود: امروزه شاهدیم کودکان دیروز که اولین قدم های خود را در کانون ها برداشتند و مطالعه و یاد گیری هدفمندی داشته اند مسئولان و مدیران امروز را تشکیل داده اند.

وی افزود: نه تنها آشنایی با مطالعه بلکه عشق به وطن و اعتقادات دینی نیز سر لوحه وظایف کانون است.

جمادیه تصریح کرد: فردا جشنی به نام عیدانه یلدا برگزار خواهیم کرد که کودکان هم میزبان و هم میهمان این جشن هستند، شب یلدایی که پیوند دنیای پیر به دنیای جوان و دوباره نو شدن است و با مشاعره و قصه گویی سعی داریم فضای سنتی ایجاد کنیم و به نوعی سنت های بومی یلدا را برای کودکانی که این نوع مراسمات سنتی را فراموش کرده اند معرفی کنیم.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل بیان کرد: زیبای هایی درسنت وجود داشت که متاسفانه از یادها رفته است و امروزه گرایش کودکان و نوجوانان به فضای مجازی و بازی‌های یارانه‌ای به حدی افزایش یافته که فرصتی برای توجه به آداب و مراسم سنتی وجود ندارد.

این مسئول ادامه داد: فضای مجازی و افراط در استفاده از آنان مشکلات بسیاری از کودکان ما است و همین غرق شدن ها در فضای مجازی موجب گسست کودک از نهاد خانواده شده و علاوه بر آن مشکلات روحی روانی قابل توجهی برای وی به دنبال دارد.

جمادیه اشاره ای نیز به مهم‌ترین برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل داشت و افزود: همکاری با اداره شهرسازی، بهزیستی، ارشاد و آموزش پرورش از مهمترین برنامه های ما است و به دنبال این هستیم تا در ادامه بتوانیم مرحله به مرحله با تعامل با ادارات نسبت به تامین نیازهای روز کودکان و نوجوانان اقدام کنیم.

وی گفت: از دیگر اهداف و برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل می توان به افزایش اعزام کتابخانه های سیار و مربیان آموزشی به مناطق محروم اشاره کرد.

گفتنی است جشن عیدانه یلدا ساعت چهار بعد از ظهر روز دوشنبه ، 30آذر ماه در تمامی مراکز کانون سطح استان برگزار خواهد شد.


ارسال نظرات